همشهری آنلاین: به گفته محققان، عسل خام یا طبیعی می‌تواند به عنوان یک درمان خانگی برای کاهش خطر بروز بیماری‌های قلبی عروقی موثر واقع شود.

عسل طبیعی دوای درد حمله قلبی

به گزارش مهر، عسل از قدیم الایام و از ۸۰۰۰ سال قبل توسط یونانیان باستان، رومی‌ها، چینی‌ها، مصری‌ها و آشوری‌ها برای طیف وسیعی از مشکلات، از جمله درمان زخم‌ها تا درمان بیماری‌های روده استفاده می‌شده است.

در حالی که این حقیقت به اثبات رسیده است که عسل بی‌نهایت برای سلامت پوست و مو مفید است، محققان دریافته‌اند که مصرف منظم عسل طبیعی با کاهش خطر بروز بیماری‌های قلبی-عروقی مرتبط است. محققان این فایده عسل را ناشی از وجود آنتی‌اکسیدان‌های موجود در عسل نظیر ویتامین C، مونوفنولیک‌ها، فلاونوئیدها و پلی فنولیک‌ها عنوان می‌کنند.

در مطالعه انجام شده توسط محققان ایرانی در سال ۲۰۰۸ که در مجله جهانی «ساینتیفیک ورلد» به چاپ رسید، به ۳۷ فرد چاق یا دارای اضافه وزن به مدت ۳۰ روز ۷۰ گرم عسل طبیعی داده شد. وزن بدن آنها، شاخص توده بدنی، وزن چربی بدن، و کلسترول کل آنها قبل و بعد از مطالعه اندازه گیری شد.

نتایج نشان داد عسل موجب کاهش ملایم وزن بدن (۱.۳ درصد) و چربی بدن (۱.۱ درصد) شد در حالیکه کلسترول تا ۳ درصد کاهش یافت. طبق این مطالعه این نتیجه‌گیری حاصل شد که مصرف عسل طبیعی موجب کاهش فاکتورهای پرخطر ابتلا به بیماری‌های قلبی-عروقی می‌شود.

در مطالعه‌ای دیگر محققان مصری دریافتند عسل خام موجب کاهش فشار خون وریدی می‌شود که نتیجه آن کاهش انباشتگی خون در دهلیز راست قلب خواهد بود.

جمع بندی این مطالعات نشان می‌دهد که مصرف ۷۰ گرم عسل طبیعی هر روز صبح به همراه یک لیوان آب گرم فواید متعددی برای سلامت خواهد داشت. در ضمن توصیه می‌شود از مصرف عسل‌های بسته‌بندی پرهیز نموده و به جای آن عسل‌های طبیعی و محلی را خریداری نمایید.

کد خبر 324530

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha