سه‌شنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: دانشمندان هندی درحال بررسی مرگ مردی هستند که گمان برده می‌شود دراثر سقوط یک شهابسنگ جان خود را از دست داده‌است،‌ رویدادی که منجر به مجروح شدن سه فرد دیگر نیز شده‌است.

شهابسنگ

براساس گزارش رويترز،‌ اين رويداد هنوز بايد مورد تاييد قرار گيرد و در صورت تاييد،‌ اين اولين مورد مرگ در اثر برخورد شهابسنگ خواهد‌بود،‌ اگرچه اسناد تاريخي نشان مي‌دهند موردي مشابه در سال 1825 رخ داده‌است. 

مردي كه جانش را از دست داده‌است،‌ راننده اتوبوسي 40 ساله‌است كه پس از برخورد جسمي ناشناخته در محوطه دانشگاه در جنوب هندوستان دچار آسيب‌هاي شديد شد و در مسير انتقال بيمارستان در اثر شدت جراحات جان خود را از دست داد. در اين حادثه دو باغبان و يك دانشجو نيز به واسطه آنچه دولت هند انفجار ماده‌اي قابل انفجار توصيف كرده‌اند، مجروح شدند.

به گفته مدير دانشكده مهندسي باراتيداسان، صدايي مانند يك انفجار بزرگ در فاصله سه كيلومتري شنيده شد و حفره‌اي به عمق 1.2 متر را به وجود آورد و منجر به خرد شدن شيشه پنجره‌هاي اطراف منطقه شد. پس از كشف تكه‌سنگي كوچك و سرمه‌اي رنگ كه شباهت كمي به يك الماس داشت،‌مسئولان به اين نتيجه رسيدند احتمالا اين سنگ يك شهابسنگ بوده‌است زيرا هيچ نشاني از وجود مواد منفجره در محل وقوع اين رويداد كشف نشده‌است.

تكه‌سنگ به دست آمده از اين رويداد كه احتمالا يك شهابسنگ است توسط دانشمندان هندي مورد بررسي قرار گرفته‌است تا هويت واقعي آن مشخص شود. اگرچه اسناد تاريخي فصلنامه بين‌المللي دنباله‌دار‌ها نشان مي‌دهد در سال 1825 نيز فردي در اثر اصابت شهابسنگ جانش را از دست داده‌است، اما ناسا مي‌گويد مرگ انسان در اثر برخورد شهابسنگ رويدادي نادر است كه تاكنون هرگز نمونه‌اي كه از نظر علمي به اثبات رسيده‌باشد، وجود نداشته‌است. اگرچه گزارش‌هايي از مجروحيت افراد وجود داشته، اما حتي اين گزارش‌ها نيز تا پيش از رويداد شهابسنگ چليابينسك كه منجر به مجروح شدن 1500 نفر شد، بسيار كمياب بودند.

کد خبر 324535

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha