سه‌شنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۴
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: متن افشا شده از دیدار رئیس‌جمهور ترکیه با رهبران اتحادیه اروپا حاکی از آن است که اردوغان تهدید کرده اگر توافق اتحادیه اروپا با آنکارا بر سر طرح عملی ریشه‌کن کردن ورود مهاجران به اروپا نهایی نشود، اتوبوس‌های مملو از مهاجر به یونان می‌فرستد.

erdogan

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران ، در این متن که به دست پایگاه خبری یونانی موسوم به "یورو تودی" منتشر شد، ادعا شده دقایقی از محتواي دیدار رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه با دونالد تاسک، رئیس شورای اروپا و ژان کلود یونکر، رئیس کمیسیون اروپایی است.

براساس متن مذکور، اردوغان خواستار دریافت سالیانه سه میلیارد یورو از رهبران اتحادیه اروپا برای دو سال شده است؛ نه این‌که طی دو سال سه میلیارد یورو دریافت کند.

مولود چاووش‌اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه نیز  در اين نشست حاضر بود و به یونکر یک سند داخلی مربوط به کمیسیون اروپایی ارائه کرد که بر پرداخت سه میلیارد یورو به صورت سالیانه تاکید داشت.

اردوغان همچنین این سوال را مطرح کرد آیا پیشنهاد مذکور سه میلیارد یورو است یا شش میلیارد یورو که یونکر گفته بود سه میلیارد یورو. پس از آن هم اردوغان گفت که ترکیه پول اتحادیه اروپا را نمی‌خواهد.

او در ادامه افزود: ما می‌توانیم هر زمان که خواستیم مرزها را به سمت یونان و بلغارستان باز کنیم و مهاجران را با اتوبوس راهی کنیم.

کمیسیون اروپا در رابطه با این افشاگری اظهارنظری نکرده است.

ظاهرا نشست مذکور پیش از آغاز نشست ترکیه - اتحادیه اروپا در آنتالیا برگزار شد که مربوط به اواخر نوامبر 2015 است.

کد خبر 324540

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha