همشهری آنلاین: رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ تمهیدات ترافیکی ویژه راهپیمایی ۲۲ بهمن را تشریح کرد و گفت: آمادگی صد درصدی پلیس راهور محقق شده و همه چیز برای برگزاری راهپیمایی آماده است.

به گزارش مهر، سردار سید تیمور حسینی رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با تشریح تمهیدات ترافیکی پلیس راهور برای برگزاری هرچه باشکوه تر راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن همزمان با پيروزي انقلاب اسلامي گفت: پلیس راهور تهران بزرگ برای برپایی هرچه باشکوه تر یوم الله ۲۲ بهمن تمهیدات ترافیکی را از چهارشنبه ۲۱ بهمن ماه به اجرا درخواهد آورد.

وی در تشریح محدودیت های ترافیکی گفت: محدودیت های تردد در معابر منتهی به میدان آزادی عبارتند از محدودیت تردد که از ساعت ۲۲ شب ۲۱ بهمن ماه در مرحله اول به اجرا درخواهد آمد و شامل رینگ داخلی میدان آزادی در چهار مقطع منتهی به میدان آزادی ویژه وسایل نقلیه عمومی و شخصی اعمال می شود.

به گفته حسینی این محدودیت ها عبارتند از:

۱ ـ خیابان آزادی، شرق به غرب از ابتدای خیابان شهید برادران عزیزی به سمت غرب.

۲ ـ جاده مخصوص، غرب به شرق از ابتدای راستگرد مخصوص به آیت الله سعیدی به سمت میدان آزادی.

۳ ـ بزرگراه جناح از خیابان دانش به سمت جنوب.

۴ ـ دسترسی رینگ خارجی ضلع جنوب میدان آزادی به رینگ داخل میدان.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران همچنین درباره محدودیت ترددهایی که از ساعت ۶ صبح ۲۲ بهمن ماه به اجرادرخواهد آمد نیز گفت: این محدودیت ها عبارتند از:

۱ ـ طول خیابان آزادی از میدان آزادی تا میدان انقلاب، در ادامه افزایش به سمت خیابان انقلاب اسلامی از میدان انقلاب تا میدان فردوسی و گسترش محدوده به سمت میدان امام حسین و همچنین طول جاده مخصوص کرج از دوربرگردان تامین اجتماعی تا میدان آزادی.

۲ ـ طول بزرگراه محمدعلی جناح از فلکه دوم صادقیه تا میدان آزادی.

۳ ـ طول بزرگراه آیت الله سعیدی از میدان فتح تا میدان آزادی.

۴ ـ در کلیه رمپ ولوپهای غیر همسطح بزرگراه شیخ فضل الله به بزگراره محمدعلی جناح.

۵ ـ بزرگراه نواب، جنوب به شمال از میدان جمهوری تا خیابان آزادی و خیابان توحید در مسیر شمال به جنوب از میدان توحید تا خیابان آزادی در صورت افزایش تردد راه پیمایی کنندگان.

۵ ـ بزرگراه یادگار امام از خیابان تیموری تا دوربرگردان ضلع جنوبی به سمت خیابان آزادی.

۶ ـ خیابان حبیب اللهی و خیابان اکبری و بلوار برادران شهید عزیزی از آخرین تقاطع به جنوب تا خیابان آزادی.

۸ ـ خیابان برادران رحمانی از میدان رحمانی تا جاده مخصوص کرج.

۹ ـ خیابان کارگر حد فاصل خیابان جمهوری تا بلوار کشاورز.

۱۰ ـ طول خیابان فردوسی حد فاصل خیابان جمهوری تا سمیه.

۱۱ ـ طول خیابان ولیعصر حد فاصل خیابان جمهوری تا طالقانی.

۱۲ ـ مسیرهای عمود بر خیابان آزادی در ضلع شمالی شامل خیابان دکتر قریب. شمالی، خیابان اسکندری شمالی، خیابان رودکی شمالی، خیابان خوش شمالی.

۱۳ ـ مسیرهای عمود بر خیابان آزادی در ضلع جنوبی شامل خیابان جمالزاده، خیابان نوفلاح، خیابان زارع، خیابان اوستا و خیابان سامان به سمت آزادی، خیابان اسکندری جنوبی، رودکی جنوبی، خوش جنوبی.

۱۴ ـ مسیرهای عمود بر خیابان انقلاب در ضلع شمالی شامل خیابان نجات الهی، خیابان حافظ از سمیه به سمت جنوب، خیابان فلسطین، وصال شیرازی، خیابان قدس از طالقانی به سمت جنوب، خیابان ۱۶ آذر از بلوار کشاورز تا پورسینا.

۱۵ ـ مسیرهای عمود بر خیابان انقلاب در ضلع جنوبی شامل: خیابان خارک از استاد شهریار، خیابان ابوریحان، خیابان رازی، خیابان دانشگاه، خیابان ۱۲ فروردین، خیابان منیری جاوید از دکتر لبافی نژاد به سمت شمال تا خیابان انقلاب.

سردار حسینی درباره محدودیت های ممنوعیت توقف و پاکسازی معابر نیز گفت: طول بزرگراه جناح از میدان آزادی تا فلکه دوم صادقیه در هر دو مسیر، همچنین طول جاده مخدوده از میدان آزادی تا پل اکباتان در هر دو مسیر، طول بزرگراه آیت الله سعیدی از میدان آزادی تا میدان فتح در هر دو مسیر، طول خیابان آزادی از میدان آزادی تا میدان فردوسی و در ادامه تا میدان امام حسین در هر دو مسیر، شامل محدودیت توقف و پاکسازی شده و خودروهایی که در این مسیر توقف داشته باشند توسط عوامل راهنمایی و رانندگی به پارکینگ منتقل خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه از ساعت ۲۲ بیست و یکم بهمن رینگ داخلی میدان آزادی در کلیه مبادی ها مسدود خواهد شد، افزود: کلیه مسیرهای منتهی به میدان آزادی تا ساعت ۶ صبح روز ۲۲ بهمن باز است و از این ساعت به بعد کلیه محدودیت های ترافیکی پیش بینی شده اعمال خواهد شد.

سردار حسینی با اعلام اینکه در کلیه معابر دارای محدودیت تردد از ورود و تردد موتورسیکلت سواران و حرکت خلاف جهت وسایل نقلیه جلوگیری به عمل می آید، افزود: ترمینال مسافربری غرب از ساعت ۲۱ بیست و یکم بهمن ماه تا خاتمه مراسم تعطیل بوده و اتوبوس هایی که از شهرستانهای غرب کشور به مقصد تهران مسافر حمل می کنند، با استفاده از مسیر کمربندی آزادگان به سمت ترمینال جنوب هدایت خواهند شد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ همچنین درباره مسیر ویژه تردد مهمانان و مدعوین به مراسم راهپیمایی نیز گفت: از ابتدای بزرگراه محمد علی جناح در ضلع جنوبی فلکه دوم صادقیه تنها مسیر ویژه ورود مدعوین و مسئولان به طرف مراسم تعیین شده. همچنین خروجی سه راهی فرودگاه از طریق خیابان معراج به سمت بزرگراه آیت الله سعیدی باز است و تردد به سمت جنوب در این مسیر مجاز خواهد بود.

سردار حسینی همچنین درباره مسیرهای جایگزین نیز گفت: کارکنان و ساکنان محدوده فرودگاه مهرآباد و مسافرینی که دارای بلیت مسافرت هستند می توانند با استفاده از بزرگراه شیخ فضل الله نوری، اتوبان تهران-کرج، پل ورودی شهرک اکباتان، بزرگراه ستاری، جاده مخصوص کرج، خیابان فرودگاه تردد کنند و مسیر مراجعت نیز از طریق خیابان فرودگاه، معراج، آیت الله سعیدی و میدان فتح خواهد بود. همچنین رانندگانی که قصد عزیمت به کرج را دارند، می توانند از طریق اتوبان تهران-کرج و یا جاده قدیم کرج تردد کنند.

وی گفت: عبور وسایل نقلیه در اتوبان تهران - کرج از تقاطع کمربندی آزادگان به سمت تهران ممنوع و بار ترافیکی این محور از طریق معابر اطراف شامل ورزشگاه آزادی، سه راهی شهرک چشمه، زیباشهر و آیت الله کاشانی به سمت فلکه دوم صادقیه و ستارخان به سمت شمال و شرق تهران هدایت و یا با استفاده از محور کمربندی جاده مخصوص و جاده قدیم و انحرافی جاده ساوه و خیابان زرند و میدان شمشیری به سمت جنوب و شرق تهران ادامه مسیر خواهند داد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ ادامه داد: اگر شهروندی بعد از ساعت ۲۳ بیست و یکم بهمن ماه با نبود خودروی خود در مسیرها مواجه شد، می تواند با شماره تلفن ۶۶۹۲۶۶۶۶ و ۶۳۹۵۱۴۶۰ تماس بگیرد تا از محل انتقال خودروی خود باخبر شود.

وی افزود: از ساعت ۶ صبح روز ۲۲ بهمن ماه در تمام مسیرهای اعلام شده ممنوعیت تردد اعمال خواهد شد و این ممنوعیت تردد شامل کلیه وسایل نقلیه سبک و سنگین و موتورسیکلت خواهد بود.

وی به تعامل با سایر دستگاه ها برای خدمت رسانی بهتر به راهپیمایان اشاره کرد و گفت: مترو به صورت پر رنگ و با ظرفیتی بیش از ظرفیت روزهای عادی در مسیر راهپیمایی سرویس دهی می کند. همچنین تاکسیرانی نیز در این روز در نقاطی که به عنوان پارکینگ برای خودروهای شخصی و موتورسیکلت تعیین شده حضور خواهد داشت و ۵۰۰ دستگاه ون نیز در میدان صادقیه، بزرگراه یادگار، میدان توحید و میدان ولیعصر مستقر خواهند شد تا مردم را به مسیر راهپیمایی در طول خیابان انقلاب و میدان آزادی منتقل کنند.

وی به شهروندان توصیه کرد: همکاری لازم را برای پارک خودروهای شخصی در پارکینگ های تعیین شده داشته باشند و موتورسیکلت سواران نیز حتی المقدور وارد جمعیت نشده تا مراسم هرچه بهتر با نظم و انضباط و هدایت و نظارت بهتری برگزار شود.

حسینی افزود: توان صد درصدی پلیس راهور اعم از انسانی، لجستیکی در مراسم یوم الله ۲۲ بهمن قابل مشاهده است و از بالگرد نیز برای رصد و پایش نظم در طول برگزاری مراسم استفاده خواهد شد.

وی افزود: پایان طرح ممنوعیت تردد خودروها همزمان با پایان راهپیمایی و پایان مراسم خواهد بود.

کد خبر 324545

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha