همشهری آنلاین: قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در مسکن مهر گفت: شرایط متقاضیان جدید برای ثبت نام ۷۵ هزار واحد مسکن مهر فاقد متقاضی، تا پایان هفته آینده اطلاع‌رسانی می‌شود.

building

به گزارش ایرنا، احمد اصغری مهرآبادی در گفتگو با خبرنگاران افزود: با انجام آگهی عمومی و اعلام شرایط جدید متقاضیان می‌توانند با اطلاع کامل از وضعیت «پروژه‌های مسکن مهر فاقد متقاضی» ثبت‌نام کنند.

وی درباره میزان مبالغ دریافتی از متقاضیان جدید نیز گفت: متناسب با پیشرفت‌های فیزیکی، از متقاضیان هزینه دریافت خواهد شد؛ ضمن اینکه همه واحدهای یاد شده از تسهیلات 300 میلیون ریالی بانک مسکن برخوردارند.

وی به تعداد واحدهای پروژه مسکن مهر نیز اشاره کرد و افزود: تاکنون از دو میلیون و 200 هزار واحد مسکن مهر در کشور، ساخت یک میلیون و 850 هزار واحد به پایان رسیده است.

مهرآبادی با بیان اینکه هم‌اکنون 350 هزار واحد نیمه تمام مسکن مهر در دست تکمیل قرار دارد، گفت: 250 هزار واحد در مرحله نازک‌کاری و 95 هزار واحد نیز در مرحله سفت‌کاری و بقیه در مرحله اسکلت قرار دارند.

وی گفت: با برنامه‌ریزی انجام شده در وزارت راه و شهرسازی در تلاشیم با همکاری همه دستگاه‌های اجرایی، پروژه های مسکن مهر را تا پایان سال آینده تکمیل کنیم.

این مقام مسئول یادآور شد: در 28 ماه گذشته در دولت تدبیر و امید 625 هزار واحد مسکن مهر با تکمیل خدمات زیربنایی و روبنایی به متقاضیان واگذار شده و 150 هزار واحد مسکن مهر نیز تا پایان امسال به متقاضیان واگذار می‌شود.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در مسکن مهر با بیان اینکه در 10 روز گذشته 45 هزار واحد مسکن مهر در استان های کشور به متقضایان واگذار شده است، افزود: با افتتاح این 150 هزار واحد مسکن مهر، در مجموع واحدهای به بهره‌برداری رسیده مسکن مهر در دولت یازدهم به بیش از 800 هزار واحد افزایش می‌یابد.

مهرآبادی افزود: در صورتی که متوسط زیربنای هر واحد مسکن مهر را 100 مترمربع در نظر بگیریم در این صورت 70 میلیون مترمربع و اگر زیربنای آن را 80 مترمربع در نظر بگیریم در مجموع 56 میلیون مترمربع مسکن مهر به متقاضیان واگذار شده است؛ همچنین تاکنون دو میلیون و 500 هزار نفر در این واحدها ساکن شده‌اند.

وی گفت: باوجود محدودیت‌های زیادی که در پروژه مسکن مهر به ویژه در زمینه منابع مالی داشتیم با تاکید دولت درصددیم تا پایان سال آینده همه پروژه‌های مسکن مهر به پایان برسد.

وی درخصوص مسدود شدن سامانه ثبت‌نام مسکن مهر نیز گفت: تاکنون این سامانه مسدود نشده است و متقاضیان براساس ظرفیت‌های موجود در استان‌ها، می‌توانند در این سامانه ثبت‌نام کنند.

این مقام مسئول با بیان اینکه در دولت یازدهم 222 هزار نفر در سامانه مسکن مهر ثبت‌نام کرده‌اند، افزود: با جمع 95 متقاضی انصرافی که دوباره به این پروژه بازگشته‌اند بیش از 320 هزار نفر در این مدت در سایت مسکن مهر ثبت‌نام کرده‌اند.

کد خبر 324548

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha