همشهری آنلاین: سردار نقدی با بیان اینکه انتقاد ما از دولت انتقادات مردم است گفت: عده‌ای می گویند ما با دیپلماسی می‌توانیم حق خود را بگیریم، آیا ما دیپلماسی بالیاقتی داریم که فضا را برای بیشترین امتیازگیری دشمن محیا می‌کند؟ آیا این دیپلماسی لایق است؟

سردار نقدی

به گزارش خبرنگار مهر، سردار محمدرضا نقدی، رئیس سازمان بسیح مستضعفین در نشست ۳ هزار نفری مسئولین بسیج دانشجویی سراسر کشور که سه‌شنبه (20 بهمن) در مصلی امام خمینی برگزار شد، با بیان اینکه همه عزت، پیشرفت و پیروزی‌های بزرگی که به دست آورده‌ایم، مدیون فداکاری شهدا است، اظهار کرد: ما باید از آنها درست بگیریم و این راه را به آخر برسانیم. پیروزی انقلاب اسلامی مدیون بازگشت به قرآن است.

وی افزود: شهدا به ما یاد دادند حقیقت شعائر اسلامی را پاس بداریم زیرا آنها به قرآن اصلی بازگشتند.

رئیس سازمان بسیح مستضعفین با بیان اینکه دو جریان بزرگ یعنی جریان حق و باطل در جامعه بشری وجود دارد، گفت: تعالی بشر، پیشرفت‌ها و عبور از بن‌بست‌ها و تاریکی ها در گرو مبارزه جریان حق با جریان باطل بوده است. هر چند این مبارزه سختی‌هایی دارد، اما در عوض نتایج شیرینی را در دنیا و آخرت برای اهل مبارزه به جا می‌گذارد و انسان‌هایی که تن به این مبارزه ندهند، باید زیر بار نکبت حاکمیت زور بروند.

سردار نقدی با اشاره به آیات قرآن در خصوص مبارزه با جریان ظلم تصریح کرد: قطعا و بدون تردید ما به چیزهایی از جمله ترسیدن، ناامنی، تهدیدات، محاصره‌ها و کم آوردن مال و جان آزمایش می‌شویم و خداوند با آنهایی که مقاومت می‌کنند بشارت می‌دهد. این آزمایش بارها و بارها تکرار خواهد شد.

وی ادامه داد: گروه اندکی از انسان‌ها این حقیقت را دریافتند و گام در مسیر مبارزه گذاشتند و مقاطع زرینی را در تاریخ بشر رقم زدند. عده‌ای هم از این مسیر فرار و زیر بار ذلت زندگی کردند.

رئیس سازمان بسیح مستضعفین افزود: قرآن می‌گوید ما جنگیدن با دشمن را بر شما واجب کردیم. البته در این مسیر سختی‌هایی هم وجود دارد، اما در واقع قرآن ضرورت مبارزه و جهاد با دشمنان را تاکید کرده است.

سردار نقدی افزود: امروز بچه‌هایی که طفل ۶ ماهه و زن باردارشان را رها می کنند و برای دفاع از حریم اهل بیت(ع) به شهادت می‌رسند، یقین دارند که دنیای بزرگ تری از دنیای فعلی وجود دارد.

وی با بیان اینکه ملت ایران که در سال ۵۷ طبق آمار دولت پهلوی اکثریتش بی‌سواد مطلق بود، در پرتو مبارزات امروز پرشتاب‌ترین رشد علمی در جهان را دارد، اظهار کرد: امروز ملت ما ماهواره به فضا پرتاب می‌کند و اتم را می‌شکافد. این ملت که زمانی پزشکان بنگلادشی و هندی معالجه‌شان می‌کرد و در اطراف تهران پر از حلبی‌آباد بود و سیاست ما کاملا در اختیار آمریکا قرار داشت، امروز برای سیاست دنیا تعیین تکلیف می‌کند که همه اینها در پرتو ایستادگی و مبارزه حاصل شده است.

رئیس سازمان بسیح مستضعفین خاطرنشان کرد: امروز اسلحه، رسانه و سازمان‌های امنیتی در دست طاغوت‌ها قرار دارد، اما پیروزی‌ها در اختیار اسلام است.

سردار نقدی ادامه داد: اگر این پیروزی‌های امروز هم نبود، باز هم ما پیروز بودیم؛ چراکه خداوند بهشت را وعده داده است و شهید به وعده‌های خدا و قرآن باور دارد. اگر می‌خواهیم این عظمت را استمرار ببخشیم، لازمه آن ایستادن است.

وی گفت: یک عده می‌گویند چرا ما باید هزینه بدهیم و مبارزه کنیم؟ بلکه باید با طاغوت‌ها تعامل داشته باشیم و به گونه‌ای زندگی خود را بگذرانیم. این افراد معتقدند چرا ما باید شماتت شویم و حرف‌های بدی از دنیا بشنویم.

رئیس سازمان بسیح مستضعفین افزود: یک زمان به پیامبر(ص) زخم‌زبان می‌زدند یا به عنوان مثال در دوران دفاع مقدس هم بمب شیمیایی بر سر ما فرود می‌آوردند و هم روزانه شهدای بسیاری را بر ما تحمیل می‌کردند، حالا امروز به خاطر زخم‌زبان‌ها باید کوتاه بیاییم؟

سردار نقدی تصریح کرد: امروز ببینید وقتی یک مقام ایرانی به نقطه‌ای از دنیا برود، چگونه با او تعامل می‌کنند و وقتی یک مقام آمریکایی به کشورهای دنیا می رود، چگونه با او برخورد می‌شود. امروز عکس فرمانده ما حاج قاسم سلیمانی در قلب رزمندگان سوریه، لبنان و یمن است.

وی با بیان اینکه چه باک است که امروز از چشم جهان‌خواران بیفتیم و در نظر آنها خراب شویم، خاطرنشان کرد: عده‌ای می‌گویند زمان صلح امام حسن(ع) است. آیا امروز زمان صلح است؟ امام حسن(ع) یک سردار برایش نمانده بود. اگر امروز مقام معظم رهبری اجازه دهند، تا غروب نشده نه سرباز و رزمنده بلکه ۵۰۰ سردار نظامی ما در جبهه دفاع از حریم اهل بیت(ع) صف می‌بندند، آیا امام حسن(ع) چنین جوانان و سربازانی داشت؟ مردم سوریه ۴۰ ماه در نبل و الزهرا در محاصره غذا و داروی دشمن شقی ایستادگی کرد، آیا امام حسن(ع) چنین مردمی را داشت؟ در غزه سه بار رژیم صهیونیستی را شکست دادند و در مرز لبنان دو بار صهیونیست‌ها را به خاک ذلت کشاندند، آیا امام حسن(ع) چنین قوایی داشت و صلح کرد؟

رئیس سازمان بسیح مستضعفین افزود: امروز دست‌های بلند انقلاب اسلامی در مدیترانه ۳ ناو رژیم صهیونیستی و در دریای سرخ ۸ ناو آل سعود را غرق کرد، آیا این پیشرفت و توان اسلام در زمان امام حسن(ع) وجود داشت؟

سردار نقدی با بیان اینکه عده‌ای می گویند ما با دیپلماسی می‌توانیم حق خود را بگیریم، توضیح داد: آیا ما دیپلماسی بالیاقتی داریم که فضا را برای بیشترین امتیازگیری دشمن محیا می‌کند؟ آیا این دیپلماسی لایق است؟

وی ادامه داد: در فضای مبارزه با حریف، هر کسی می‌فهمد که نباید نقاط ضعف خود را نشان دهد، اما کسی که در دانشگاه تهران می‌گوید اگر آمریکا یک دکمه را فشار دهد، کل نیروهای مسلح ما را نابود می‌کند، دیپلماسی می‌داند؟ اگر آمریکا آن دکمه را داشت پس چرا حزب الله لبنان و مقاومت غزه را نابود نکرد؟

رئیس سازمان بسیح مستضعفین تصریح کرد: آیا ما باید در اوج مبارزه با حریف بگوییم خزانه‌یمان خالی است؟ آیا باید برای امتیازدهی به دشمن فرصت فراهم کنیم؟ آیا باید بگوییم آب خوردن ما هم در گرو مذاکرات است؟ این سخنان یعنی به دشمنان می‌گوییم که وضع ما خیلی خراب است و تو در دشمنی خود کم نگذار.

سردار نقدی اظهار کرد: یک دیپلماسی قوی، ارتباطات جهانی خود را بسط می‌دهد و یارگیری می‌کند تا اگر حریف کوتاه نیامد و کم نیاورد، بتواند همه آنها را علیه حریف به صف کند. چرا ما باید روابط خود با آمریکای لاتین را بلوکه کنیم؟

وی اضافه کرد: آیا دیپلماسی این است که وقتی گشایشی حاصل شد، قراردادهای میلیاردی را با کسانی ببندیم که بیشترین همراهی را با دشمنان ما داشته‌اند؟ این دیپلماسی یعنی به دنیا می‌گوییم هر کسی بیشترین دشمنی را با ما انجام دهد، ما قراردادهای خود را با او منعقد می‌کنیم. آیا این دیپلماسی است؟

رئیس سازمان بسیح مستضعفین با تاکید بر اینکه دیپلماسی لایق خصوصیات خودش را دارد، اما دیپلماسی فعلی خصوصیات یک دیپلماسی لایق نیست، توضیح داد: امروز می‌گویند ایران‌هراسی را از بین بردیم. ایران‌هراسی کجا از بین رفته است؟ پس از برجام چهار قانون در کنگره آمریکا علیه ایران تصویب شده و ۱۱ لایحه قانونی در دست تصویب است. آیا این دیپلماسی موفق است؟

سردار نقدی ادامه داد: در کنگره آمریکا برای دموکراتیزه کردن نهادهای ایران، بودجه تصویب کردند، این یعنی مجلس شورای اسلامی، مجلس خبرگان رهبری، دولت و شورای شهر ما دموکراتیک نیست. براندازی که دیگر شاخ و دم ندارد. آیا این مصوبات کنگره آمریکا خلاف منشور سازمان ملل نیست؟ آیا این مسئله، خلاف تعهد آمریکا در بیانیه الجزایر نیست؟ آیا ما نمی‌توانیم برای این قوانین به شورای امنیت سازمان ملل شکایت کنیم؟

وی گفت: اگر نمی‌توانیم شکایتی داشته باشیم، حداقل نمی‌توانیم علیه این قوانین مصاحبه و سخنرانی کنیم؟ چرا کسانی که به قانون اساسی قسم یاد کرده‌اند، سکوت کرده‌اند؟

رئیس سازمان بسیح مستضعفین با اشاره به اینکه جریان نفوذ در کشور می‌خواهد این حرف‌ها و اتفاقات جا بیفتد و القا کند که این مسیر، مسیر درستی است، خاطرنشان کرد: عده‌ای می‌خواهند القاء کنند آمریکا عوض شده است. آیا این آمریکایی که ابرجنایتکار قرن است، تغییر کرده است؟ آمریکایی‌ها امروز مردم یمن را کشتار می‌کنند، عامل حفظ منافقین هستند، از گروهک‌های تروریستی در شرق ایران پشتیبانی می‌کنند، ناو هواپیمابر به خلیج فارس می‌فرستند و کسانی مانند جیسون رضاییان را برای خرابکاری در ایران اعزام می‌کنند، آیا این آمریکا عوض شده است؟

سردار نقدی افزود: عده‌ای می خواهند زندگی مرفه و بدون دردسر را به عنوان سبک زندگی غربی و آمریکایی القاء کنند. امروز آمریکایی‌ها اقتصاد خود را با دزدی حفظ کرده‌اند. آنها لیبی را بی‌ثبات ساخته‌اند تا نفت آن را غارت کنند. تاکنون ۲۰۰ میلیارد دلار با فروش تسلیحات از عربستان برده‌اند و تا وقتی که ذخایر ارزی عربستان تمام نشود، جنگ‌های منطقه هم ادامه دارد.

وی با بیان اینکه برخی می ‌واهند بگویند بسیج و هر کسی که علیه ظالم حرف می‌زند، افراطی است، اظهار کرد: خدا می‌گوید من مرگ بر کسی دادن و دشنام با صدای بلند دادن را دوست ندارم مگر زمانی که به شما ظلم شده است، یعنی خدا می‌گوید من مرگ بر آمریکای شما را دوست دارم.

رئیس سازمان بسیح مستضعفین افزود: امروز جریان نفوذ می‌گوید بهبود اقتصاد کشور در گرو رابطه با آمریکا است. ما در دوران پهلوی ۵۰ سال با آمریکایی‌ها صمیمی بودیم، اما یک ایران فقیر و بی‌سواد داشتیم که پزشکان بنگلادشی باید می‌آمدند و ما را معالجه می‌کردند. در آن دوران شهرهای ما از نعمت آب و برق برخوردار نبود و در عین حال آمریکایی‌ها روزی ۶ میلیون بشکه نفت از ما می‌بردند.

سردار نقدی با تاکید بر اینکه تمام دستاوردهای علمی، فنی و صنایع پیشرفته ما در پرتو مبارزه با آمریکا حاصل شده است، اذعان کرد: این چند سالی که ما به آمریکا لبخند زدیم، نتیجه‌اش چه شد؟ نتیجه‌اش آن شد که قیمت نفت به یک‌چهارم کاهش و شتاب علمی دو رتبه افت کرد، یعنی هر کسی به آمریکا نزدیک شود، رشد علمی و اقتصادی‌اش افت می‌کند. آنها اجازه رشد به ما را نمی‌دهند.

وی با بیان اینکه انتقادات ما از دولت، انتقادات حزبی نیست بلکه انتقادات بسیجی و مردم است، اظهار داشت: انتقادات حزبی این است که احزاب می‌خواهند زیر پای یکدیگر را خالی کنند و دنبال سقوط یکدیگر باشند، اما ما به دنبال تقویت دولت هستیم و به آن کمک هم می‌کنیم؛ هر جا کمک خواستند و ما انجام ندادیم، بگویند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین افزود: امروز امنیت انتخابات را چه کسی تامین می‌کند؟ بچه‌های بسیج، نیروی انتظامی را در این مسئله یاری می‌دهند. در همین تابستان امسال اگر بسیجیان پای کار نیامده بودند، حتما خاموشی های گسترده به وجود می‌آمد. بسیجیان نقاط پرمصرف را در تابستان امسال شناسایی کردند تا ما بتوانیم اوج مصرف را بگذرانیم.

سردار نقدی ادامه داد: امروز ما در حال افزایش اشتغال هستیم و به همه وزرا نامه داده‌ایم که آماده‌ایم دولت را کمک کنیم، اما آنها پای کار نیامدند. مقام معظم رهبری هم به دولت توصیه کردند که از ظرفیت بسیج استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه انتقادات ما از نوع دلسوزی و اصلاح است، تصریح کرد: انتقاداتی که ما می‌کنیم به دلیل این نیست که بخواهیم زیر پای کسی را خالی کنیم؛ چراکه تضعیف حکومت اسلامی گناه محسوب می‌شود.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین افزود: آیا ما می‌خواهیم یک اقتصاد شیخ‌نشینی داشته باشیم یا یک اقتصاد پیشرو؟ این اقتصادی که نفت را بدهید و از جهان کالا وارد کنید، اقتصاد شیخ‌نشینی است.

وی تصریح کرد: اینکه می‌گویند بهبود اقتصاد در گرو رابطه با غرب حاصل می‌شود، دروغ است. باید ظرفیت‌های خدادادی از جمله معادن و نیروی انسانی جوان را فعال و از پول و نقدینگی موجود در جامعه استفاده کنید، اما متاسفانه امروز مدیریت و همت در جامعه وجود ندارد، در صورتی که ایران نادرترین کشور دنیا است که همه عوامل یک اقتصاد پیشرو را دارد.

سردار نقدی در پایان با بیان اینکه چرا کارخانه‌های ما نباید به درستی مدیریت شوند تا تولیداتشان از بین نرود؟ اظهار داشت: آیا فقط برای تایید صلاحیت رد صلاحیت شدگان در انتخابات باید از رهبری حکم حکومتی بگیریم. یکبار هم باید حکم حکومتی بگیریم تا بتوانیم مشکلات اقتصادی خود را حل کنیم. چرا فقط دلمان برای رد صلاحیت شدگان انتخابات می‌سوزد؟

کد خبر 324587

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha