همشهری آنلاین: وزارت دادگستری آمریکا روز دوشنبه اعلام کرد: همسر یکی از سرکرده های سابق گروه تروریستی داعش در قتل زن امدادرسان آمریکایی در سوریه دست داشته است.

دست داشتن بیوه ابوسیاف در قتل زن امدادرسان اسیر آمریکایی در سوریه

به گزارش ايرنا به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز عربی، این وزارتخانه در بیانیه ای افزود: «نسرین اسعد ابراهیم بحر» (25 ساله) که تبعه عراق و همسر «ابو سیاف» یکی از سرکرده های گروه داعش که در سال گذشته میلادی کشته شد، متهم به توطئه و کشته شدن «کایلا مولر» کارمند امداد رسان آمریکایی در سال 2015 است.

«جان کارلین» رئیس امنیت ملی وزارت دادگستری آمریکا گفت: بیوه ابو سیاف هم اکنون به اتهام اقدامات تروریستی در زندان عراق به سر می برد.

«ابو سیاف» مسئول امور نفت و گاز گروه تروریستی داعش در ماه می (اردیبهشت) سال 2015 در حمله هوایی ائتلاف آمریکایی در شرق سوریه کشته و همسرش اسیر شد و برای بازجویی به عراق منتقل شد.

وزارت دفاع آمریکا در بیانیه ای اعلام کرد که 'نسرین اسعد ابراهیم' معروف به 'ام سیاف' در اختیار نظامیان آمریکایی بوده و وی را به وزارت کشور منطقه کردستان عراق تحویل دادند.

کایلا جین میلر زن 25 ساله آمریکایی از اهالی شهر «پرسکات آریزونا» که مدت ها به عنوان امدادگر در سوریه به سر می برد در ماه اوت 2013 در شهر حلب سوریه به دست نیروهای داعش اسیر شد.

خانواده کایلا جین مولر امدادرسان آمریکایی که در نیمه بهمن ماه سال گذشته (93) به دست گروه تروریستی داعش کشته شد، اعلام کرده که ابوبکر البغدادی سرکرده گروهک تروریستی داعش بارها در منزل یکی از اعضای ارشد این گروه به دخترشان تجاوز کرده است.

این خانواده به شبکه 'ای.بی.سی' گفته اند: به ما گفته شد که کایلا مورد شکنجه جنسی قرار گرفته است. مقامات آمریکایی گفته اند که او کنیز البغدادی بوده و برای این کار خانه ابوسیاف را انتخاب کرده بود.

گروه تروریستی داعش در نیمه بهمن ماه گذشته اعلام کرد که گروگان آمریکایی اش در سوریه بر اثر حملات هوایی نیروهای ائتلاف در استان الرقه کشته شده است.

داعش با پخش تصاویری از خرابه های یک ساختمان مدعی شده است که این ساختمان محل نگهداری خانم کایلا جین مولر امدادگر آمریکایی بوده که از سوی نیروهای ائتلاف هدف حمله قرار گرفته است.

کد خبر 324594

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha