سه‌شنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: یک کارگردان تئاتر گفت: همزمانی اجرای نمایش‌ها در یک سالن، مطمئنا کیفیت نمایش‌ها را پایین می‌آورد.

مرتضی میرمنتظمی، کارگردان نمایش «مالی سوئینی» که قرار است با بازی صابر ابر و الهام کردا به صحنه برود با اشاره به همزمانی اجرایی این نمایش با نمایش دیگری که از هفته‌ی آینده در این سالن به صحنه می‌رود به خبرنگار تئاتر ایسنا گفت: همزمانی دو نمایش، مطمئنا کیفیت آثار را پایین می‌آورد و به نوعی همه‌ی امکانات سالن را برای گروه‌ها نصف می‌کند؛ همچنین این کاهش کیفیت فقط مخصوص نحوه‌ی چیدمان صحنه و دکور کار نیست و در مواردی مانند هماهنگی و تنظیم نور صحنه هم تاثیر می‌گذارد.

او با اشاره به نمایش‌اش توضیح داد: «مالی سوئینی» نمایشنامه‌ای ایرلندی نوشته برایان فری‌یِل با ترجمه حمید احیا است و روایتگر زندگی زنی نابیناست که به اصرار همسرش چشم‌هایش را عمل می کند و پس از وارد شدن به دنیای بینایان، ماجراهایی در آنجا برایش رخ می‌دهد.

میرمنتظمی با اشاره به تفاوت فضای این نمایش با کارهای گذشته‌اش اضافه کرد: متن کارهای پیشین من اغلب از طرحی یک خطی شروع می‌شد و با حضور نویسنده در تمرینات، متن به صورت کارگاهی و همزمان با اجرا کامل می‌شد؛ ولی این نمایش از لحاظ داستانی و فضایی که دارد، نسبت به دیگر کارهای من بسیار متفاوت است و مشق جدیدی برای ما و گروه ماست.

این کارگردان همچنین ادامه داد: نمایش «مالی سوئینی» قرار بود سال آینده به صحنه برود و ما امسال نمایش «سگ لرز» که عباس جمالی آن را نوشته است را اجرا کنیم ولی «سگ لرز» به چند دلیل به اجرای امسال نرسید و چون نمایشی است که نیاز به تمرینات زیاد و به خصوصی دارد، ما احتمالا آن را در نیمه‌ی دوم سال آینده به صحنه ببریم.

در این نمایش که طراحی و کارگردانی آن بر عهده‌ی مرتضی میرمنتظمی و کاری از گروه تئاتر «مشق» است، صابر ابر، الهام کردا و عباس جمالی به ایفای نقش می‌پردازند.

میرمنتظمی پیش از این نمایش‌هایی چون «ابرها»، «زن مرد» و «فرکانس» را کارگردانی کرده است که سال گذشته نمایش «پی دو» به کارگردانی میرمنتظمی در تالار «حافظ» اجرا شد و یکی از آثار پرفروش سال بود.

به گزارش ایسنا، نمایش «مالی سوئینی» به کارگردانی مرتضی میرمنتظمی از 25 بهمن‌ماه تا پایان اسفندماه در سالن ناظرزاده کرمانی مجموعه ایرانشهر به صحنه می‌رود.

کد خبر 324596

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha