چهارشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۲:۵۰
۰ نفر

محمد علیزاده‌اصل: این روزها بسیاری از کارشناسان، متقاضیان سرمایه‌گذاری در بورس را به خرید واحدهای صندوق‌های سرمایه‌گذاری تشویق می‌کنند. دلیل این موضوع مزیت‌های بسیاری است که این صندوق‌ها نسبت به سرمایه‌گذاری مستقیم در بازار دارند.

نخستين مزيت، قدرت نقدشوندگي صندوق‌هاست. قدرت نقدشوندگي در جريان هر سرمايه‌گذاري يكي از معيارها و دغدغه‌هاي اساسي است؛ اينكه شما پولتان را جايي سرمايه‌گذاري كنيد كه هر وقت خواستيد به اصل و فرع آن دسترسي داشته باشيد و سرمايه شما با مخاطره تبديل شدن به پول نقد مواجه نباشد. يك سرمايه‌گذار در بررسي هر مورد سرمايه‌گذاري، پيش از هرچيز و حتي قبل از توجه به ريسك و بازده سرمايه‌گذاري، به قابليت نقدشوندگي سرمايه‌گذاري دقت دارد.

مديريت حرفه‌اي سرمايه‌گذاري ايجاب مي‌كند صندوق‌هاي سرمايه‌گذاري همواره در يك مجموعه از سهام سرمايه‌گذاري كنند. اين سرمايه‌گذاري متنوع به كاهش ريسك، زيان و نقدشوندگي بالاي سرمايه‌گذاري منجر خواهد شد.از سوي ديگر با توجه به اركان قانوني صندوق‌هاي سرمايه‌گذاري، سرمايه‌گذاران در هر زمان مي‌توانند تمام يا تعدادي از واحدهاي سرمايه‌گذاري خود را به وجه نقد تبديل كنند. در مقابل سرمايه‌گذاراني كه مستقيما وارد بورس مي‌شوند در زمان بسته‌بودن نماد معاملاتي سهام شركت‌هاي پذيرفته شده در بورس، امكان خروج از بازار را تا زمان باز شدن آن نماد معاملاتي و سپس پيدا شدن يك خريدار نخواهند داشت.

از سوي ديگر ساختار صندوق‌هاي سرمايه‌گذاري طوري طراحي شده كه ارتباط مستقيمي بين رشد ارزش دارايي‌هاي صندوق‌ها و منتفع شدن مديران و ساير اركان آنها برقرار است. به اين ترتيب مديران صندوق‌ها انگيزه كافي براي تشكيل بهترين تركيب سبد سرمايه‌گذاري را دارند.نكته قابل تامل ديگر اينكه طبق تبصره يك ماده143مكرر قانون ماليات‌هاي مستقيم، تمامي درآمدهاي صندوق‌هاي سرمايه‌گذاري از پرداخت ماليات بر درآمد و ماليات بر ارزش افزوده معاف است.

  • معاون تأمين سرمايه بانك ملت

 

کد خبر 324606

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha