شهردار پایتخت در جلسه مشترک با دادستان و فرمانده پلیس تهران پیشنهاد داد جلسات مشترک در حوزه آسیب‌های اجتماعی به‌صورت ماهانه برگزار شود که با استقبال مواجه شد.

همچنين دادستان عمومي و انقلاب تهران نيز درصد بزرگي از متكديان و فروشندگان خياباني را مشغول به كارهاي كاذب معرفي كرد كه نيازمند هم نيستند. به گزارش روابط عمومي دادستاني تهران، جلسه مشترك دادستاني، شهرداري تهران و پليس تهران به‌منظور بررسي راهكارهاي مبارزه با آسيب‌هاي اجتماعي، دوشنبه گذشته با حضور محمدباقر قاليباف شهردار تهران، سردار حسين ساجدي‌نيا، فرمانده پليس تهران و جمعي از معاونان دادستان تهران و برخي مسئولين شهرداري تهران در دفتر دادستاني و به‌رياست عباس جعفري دولت‌آبادي دادستان عمومي و انقلاب تهران برگزار شد.

در ابتداي اين جلسه، دادستان عمومي و انقلاب تهران مهم‌ترين مصاديق آسيب‌هاي اجتماعي را اعتياد، تكدي‌گري، كودكان كار، طلاق و بيكاري برشمرد و گفت: برخي آسيب‌ها ظاهري و آشكار است كه از آن جمله، اعتياد است. جعفري دولت‌آبادي از صحنه‌هاي جريحه‌دار‌كننده احساسات عموم مانند كودكاني كه به‌جاي تحصيل به كارهاي متفرقه و بعضاً گدايي در چهارراه‌ها مي‌پردازند، گلايه كرد‌. وي سپس به راهكار پيشگيري از آسيب‌ها پرداخت و با تأكيد بر لزوم همكاري ميان دادستاني، شهرداري، پليس و رسانه‌ها‌ و همچنين استفاده از ظرفيت ديگر مراجعي كه قابليت اطلاع‌رساني و كمك دارند، مانند ائمه‌ جماعت، سازمان‌هاي مردم‌نهاد و رسانه‌هاي جمعي، اظهار داشت: همكاري مناسب اين مراجع، نيازمند برنامه‌ريزي منظم و عملياتي كردن آن است و با عنايت به گسترش طول و عرض شهر تهران، تسريع در اين امر ضروري است.

در ادامه‌ جلسه، محمدباقر قاليباف شهردار تهران هم با اشاره به تجربه‌ 30ساله‌ خود در امور شهري و اجتماعي اظهار داشت: نبايد به انتظار مديريت يكپارچه شهري ماند، يكپارچگي از همدلي و همكاري ارگان‌هاي ذيربط ايجاد مي‌شود. شهردار تهران همچنين به برنامه‌هاي سوم تا پنجم توسعه‌ اجتماعي، اقتصادي و فرهنگي كه به آسيب‌هاي اجتماعي توجه كرده، اشاره كرد و ضمن انتقاد از عدم‌پيگيري براي اجرايي شدن اين قوانين در حوزه آسيب‌هاي اجتماعي، پيشنهاد كرد كه جلسات مشترك دادستاني، شهرداري، پليس و ديگر مراجع ذيربط به‌طور مشترك و ماهانه برگزار شود كه اين پيشنهاد مورد استقبال دادستان تهران قرار گرفت.

قاليباف برقراري انضباط شهري را وظيفه‌ مهم شهرداري دانست و از مناطقي كه كانون آسيب‌هاي اجتماعي است مانند هرندي و دره‌ اسلام‌آباد، تحت عنوان حفره‌هاي شهري ياد كرد و نظارت دادستاني، پليس و شهرداري را بر اين مناطق ضروري دانست. وي امنيت اجتماعي را ناشي از برقراري انضباط شهري اعلام كرد كه در پي آن، امنيت عمومي و داخلي به‌عنوان خواست مردم و حاكميت محقق خواهد شد. سردار ساجدي‌نيا، فرمانده نيروي انتظامي نيز صدور احكام قضايي قاطع در موضوعات مرتبط با آسيب‌هاي اجتماعي را در رفع مشكل تأثيرگذار دانست.

کد خبر 324631

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha