همشهری آنلاین: وزیر آموزش و پرورش گفت: افتخار داریم که بگوییم هیچ دانش‌آموزی در دوره ابتدایی، متوسطه اول و دوم به دلیل نبود مدرسه از تحصیل محروم نیست.

به گزارش ایسنا، علی اصغر فانی در مراسم افتتاح 549 پروژه‌ آموزشی و ورزشی و پژوهشی درسراسر کشور با اشاره به این که بعد از پیروزی انقلاب تعداد دانش آموزان تحت پوشش در دوره‌ متوسطه افزایش بسیاری یافته است افزود: ابتدای انقلاب دانش آموزان تحت پوشش دوره‌ متوسطه اول 51 درصد بوده‌اند که امروز به 94 درصد رسیده است. همچنین پوشش دانش آموزان متوسطه دوم از 23 به 82 درصد افزایش یافتند.

فانی افزود: بعد از پیروزی انقلاب تلاش‌های خوبی در راستای عدالت آموزشی انجام شده‌ است. به طور مثال قبل از پیروزی انقلاب 14.7 میلیون متر مربع زیر بنای آموزشی داشتیم که این رقم امروز به 63 میلیون متر مربع رسیده است و در حال حاضر در دوره متوسطه و ابتدایی به دلیل نبود مدرسه هیچ دانش آموزی از تحصیل محروم نیست.

وی از فعاليت 105 هزار مدرسه در کشور فعال خبر داد و گفت: سال گذشته 110 مدرسه فقط با یک دانش آموز داشتیم و تحت پوشش ابتدایی ما به نزدیک 99 درصد رسیده است.

وزير آموزش و پرورش با بيان اينكه 400 هزار دانش آموز متوسطه اول و دوم در دبیرستان‌های شبانه روزی مشغول به تحصیل هستند گفت:‌ در حال حاضر بیش از دو سوم فضای آموزشی کشور امنیت و ایمنی کامل دارد و یک سوم از فضای آموزشی کشور هنوز ایمن نیست که تلاش‌های لازم را برای حل این مشکل انجام خواهیم داد.

فانی افزود: در دولت یازدهم بیش از 28 هزار کلاس درس آماده  و در سال جاری بیش از یک میلیون و 500 هزار متر مربع زیر بنای آموزشی و پرورشی تحویل آموزش و پرورش شد.

وي با تشکر از کمک خیرین مدرسه‌ساز گفت: بیش از 20 درصد ساخت و سازها بعد از انقلاب توسط مردم و خیرین بوده است و سیاست آموزش و پرورش توسعه مشارکت و استفاده از توان مردم در توسعه آموزش و پرورش است.

کد خبر 324700

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha