همشهری آنلاین: محسن اسماعیلی عضو حقوقدان شورای نگهبان گفت: مقام معظم رهبری تاکید کردند، تهیه‌کنندگان لیست‌های انتخاباتی، رفیق‌بازی و گروه‌گرایی را کنار بگذارند؛ اگر این طور نشد، یعنی در برابر نعمت ولایت، ناسپاسی کرده‌ایم.

به گزارش همشهري آنلاين، دکتر محسن اسماعیلی شب گذشته در مسجد باغ فیض تهران، با اشاره به حضور مردم در راهپيمايي 22 بهمن ماه، گفت: مردم با حضور باشكوه خود ثابت کردند که به عهدشان با انقلاب پايدار و در راه امام و تحت هدايت‌هاي رهبري، همچنان مقاوم هستند.

وي راز قوام نظام جمهوری اسلامی در 37 سال گذشته، پیروی مردم از ولایت فقیه دانست و افزود: ملاك وجوب پیروی از ولایت فقیه ، «حجیت» امر اوست. اگر نیروها منسجم و همدل و همزبان شوند پیروزی حاصل می‌شود؛ اما در صورتی که نیروها پراکنده باشند و هر کس خودش دستور حجت خدا را به میل خود تحلیل و ارزیابی کند، هیچ وقت به نتیجه نمی‌رسیم.

اسماعيلي در بخش ديگر سخنانش با اشاره به ویژگی‌های بهترین‌ها برای انتخابات مجلس خبرگان، اظهار داشت: در انتخابات مجلس خبرگان رهبری، به افرادی رأی دهیم که واقعا متدین و دلسوز کشور باشند و عملاً خود را نادیده بگیرند.

وي افزود: مقام معظم رهبری تاکید کردند، تهیه‌کنندگان لیست‌های انتخاباتی، رفیق‌بازی و گروه‌گرایی را کنار بگذارند؛ اگر این طور نشد، یعنی در برابر نعمت ولایت، ناسپاسی کرده‌ایم.

اين كانديداي انتخابات مجلس خبرگان رهبري خاطرنشان كرد: بر خلاف برخی تصورات، حضور من به عنوان کاندیدای خبرگان رهبری نشان داد که آنچه برای نظام مهم است توانایی و دانش است نه نوع لباس و پوشش؛ و همه باید برای اعتلا و جلو رفتن کشتی انقلاب تلاش کنیم.

اسماعيلي افزود: امروز به برکت انقلاب، تعداد قابل توجهی از افراد هستند که درس دین خوانده و مجتهد هستند اما در دانشگاه در رشته‌هایی نظیر جامعه‌شناسی، مهندسی، پزشکی، روانشناسی و ... فعالیت می‌کنند و توفیق ندارند که در لباس تبلیغ دین باشند. این افراد هم  باید جدی‌تر وارد عرصه شوند.

کد خبر 324804

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha