چهارشنبه ۴ مهر ۱۳۸۶ - ۰۹:۴۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: درگیری میان تظاهرکنندگان و نیرو‌های پلیس در رانگون پایتخت قدیم میانمار یک کشته برجای گذاشت.

به نوشته ال موندو، یکی دیگر از تظاهرکنندگان نیز بر اثر شلیک گلوله نیرو‌های پلیس در برابر معبد "شوداگون پاگودا" در رانگون پایتخت سابق میانمار زخمی شد.

 حدود 200 نفر از مخالفان دولت نظامی میانمار نیز دستگیر شدند و پلیس نیز به سمت تظاهرکنندگان گاز اشک آور شلیک کرد.[ضرب و شتم راهبان بودایی در میانمار ]

تعدادی از شاهدان عینی نیز اعلام کردند که در نزدیکی ساختمان شهرداری که در  حوالی معبد شوداگون پاکودا واقع است، صدای تیراندازی شنیده‌اند. گفته می‌شود حدود 300 سرباز با ده دستگاه کامیون به محل تظاهرات جهت تقویت نیرو‌های نظامی اعزام شده‌اند.

براساس این گزارش تعداد دیگری از شاهدان عینی نیز گفته‌اند که ضرب و شتم تعداد زیادی از راهبان بودایی از سوی نیرو‌های امنیتی را به چشم دیده‌اند. این شاهدان افزوده‌اند که راهبان پس از آنکه مورد ضرب و شتم قرار می‌گرفتند، دستگیر و به سمت کامیون‌های نظامی هدایت می‌شدند.

این درحالی است که 8 روز از تظاهرات راهبان بودایی علیه دولت نظامی میانمار می‌گذرد. گفته می‌شود این راهبان از استقرار یک دولت غیر نظامی در میانمار حمایت و با حکومت نظامی این کشور مخالفت می‌ورزند.[سابقه خبر]

کد خبر 32491

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز