همشهری آنلاین: قائم مقام و سخنگوی وزارت کشور گفت: برگزاری انتخاباتی کاملا الکترونیک در این دوره عملا منتفی است.

حسینعلی امیری

حسینعلی امیری در گفت‌وگو با ایلنا، با اشاره به انتخابات الکترونیک یادآور شد: برای برگزاری انتخابات الکترونیک همه کارهای لازم از طرف وزارت کشور انجام شد و سخت‌افزار‌ها نیز به تایید شورای نگهبان رسید.

او با بیان اینکه ما آمادگی این را داشتیم که در یک‌سوم حوزه‌ها انتخابات به صورت کاملا الکترونیک برگزار شود، گفت: با این وجود در مورد نرم‌افزار‌ها با شورای نگهبان به بحث‌های کار‌شناسی خوردیم و شورای نگهبان به لحاظ بحث پیش آمده با برگزاری انتخابات الکترونیک موافقت نکرد، بنابراین در این دوره انتخابات به صورت کاملا الکترونیکی برگزار نمی‌شود.

قائم مقام وزیر کشور تاکید کرد: چون شورای نگهبان به موجب قانون اساسی در انتخابات مجلس، ریاست جمهوری، خبرگان و همه‌پرسی در کلیه مراحل انتخابات ناظر است و ما به عنوان مجری باید موافقت شورای نگهبان را جلب می‌کردیم و شورای نگهبان هم به دلایلی که قبلا گفته شد با برگزاری این انتخابات موافقت نکرد بنابراین برگزاری انتخاباتی کاملا الکترونیک در این دوره عملا منتفی است.

سخنگوی وزارت کشور افزود: البته انتخابات ۲۵ مرحله دارد که ۲۳ فرآیند آن الکترونیکی انجام می‌شود و مراحلی که با الکترونیکی شدن آن موافقت نشد؛ تنها در مورد جایگزین کردن صندوق‌های الکترونیکی به جای صندوق‌های دستی و شمارش الکترونیکی آرا بود و به جز این دو مرحله، مابقی به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود.

پیش از این در ۱۴ حوزه انتخابات به صورت الکترونیکی برگزار شده بود.

کد خبر 324934

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha