یکشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۵
۰ نفر

سیدروح‏ الله حسینی*: مدرسه ملی سینمای ایران در کنار برنامه‌های کارگاهی و آموزشی خود، یک ماموریت مهم دارد و آن انجام پژوهش‏‌های کاربردی و البته بنیادی در سینمای ایران است.

rouhollah hosseini

هم از این روست که از این مدرسه به عنوان پژوهشگاه عالی سینمای ایران نیز یاد می‏‌شود. وانگهی آموزش‏‌های این مدرسه نیز بر اساس پژوهش‌هایی تعریف شده‏‌اند که طی دوسال گذشته در جریان بوده، و بخشی از آن از جمله مطالعه تطبیقی نظام‏‌های آموزشی سینمایی در جهان مستقیماً در برنامه‏ ریزی‌‏ها و تشکیل مدرسه موثر بوده ‌اند.

این مطالعات از این پس، در معاونت پژوهشي مدرسه به شکلی جدی و فراگیر با اهداف مهمی از جمله توسعه  دانش میان ‏رشته‏‌ای در سینما ادامه پیدا خواهد کرد.

از سوی دیگر، همانگونه که بناست کارگاه‏‌های آموزشی مدرسه، به اعتبار ارتباط مستقیم با سازمان سینمایی از یک طرف و حرفه‌‏ای ‌های سینما از طرف دیگر، کاربردی و موثر باشند، پژوهش‌های این مرکز نیز نقطه‏ اتصالِ اساتید و پژوهشگرانِ دانشگاهی و سازمان سینمایی به عنوان دستگاه اجرایی متولی سینمای کشور خواهند بود.

این ارتباط چندسویه، می‏‌تواند به شیوه‌ای سازنده استانداردهای سینمای ایران را ارتقاء دهد و و بر کیفیت تولیدات آن بیفزاید.

*مدیر عامل مدرسه ملی سینمای ایران

کد خبر 325099

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha