بازیگر برنده ۳ جایزه اسکار به بازیگران جوان حاضر در جشنواره فیلم برلین گفت که هالیوود هرگز موفق به حل بحران تنوع نژادی و جنسی نمی‌شود مگر با تغییر مدیران مرد و سفیدپوست استودیوهای فیلمسازی.

سینما جهان

به گزارش همشهري، مريل استريپ كه رياست هيأت داوران بخش مسابقه رسمي شصت و ششمين جشنواره فيلم برلين را برعهده دارد، در حاشيه اين رويداد مهم سينمايي يك كلاس پيشرفته براي 300بازيگر نوظهور برگزار كرد و در آن درباره مباحث مختلف ازجمله بي‌اعتنايي هاليوود به بازيگران زن و رنگين‌پوست سخن گفت. يكي از حاضران هم از تحسين‌شده‌ترين بازيگر زن 4دهه اخير جهان درباره تبعيض نژادي و جنسي در سينما پرسيد.

استريپ در پاسخ به اين سؤال گفت: به‌نظرم حركت رو به رشد بوده است. شما اگر بخواهيد در اين اتاق جايي براي خودتان دست و پا كنيد، بايد ديگران را كنار بزنيد و وارد بحث شويد. نكته مهم در صنعت سينما اين است كه همه‌‌چيز معمولا به مديران بستگي دارد. اگر فقط يك گروه تصميم بگيرند چه فيلم‌هايي ساخته شود، فقط همان‌ها ساخته مي‌شود و كاري از دست كسي برنمي‌آيد. سخت بتوان مردان 40تا 50ساله را به داستان‌هايي درباره مادران خود علاقه‌مند كرد.

بازيگر 66ساله آمريكايي در ادامه تجربه‌هاي خود را در اختيار بازيگران جوان قرار داد و با اشاره به اينكه هرگز تصور نمي‌كرده 38سال در عرصه بازيگري دوام بياورد، افزود: با خودم فكر مي‌كردم تا 40سالگي نقش‌هاي خوب بازي مي‌كنم و بعد از آن فقط بايد به فكر نقش عجوزه و جادوگر باشم. وقتي سال 2014در «درون‌جنگل» به نقش جادوگر ظاهر شدم، انبوه پيشنهادها به دستم رسيد. به همين دليل سال‌ها در برابر اين نقش مقاومت مي‌كردم.

پرسش ديگر از استريپ درباره ورود به دنياي فيلمسازي مثل همكاراني چون كلينت ايستوود و آنجلينا جولي بود. او در اين‌باره گفت: با توجه به كارهايي كه من سر صحنه مي‌كنم، شايد برخي كارگردانان بگويند قبلا وارد اين عرصه شده‌ام اما نه! اينها 2دنياي متفاوت هستند. من بازيگرم و هرگز نمي‌توانم تصور كنم ساعت 4صبح سر صحنه رفته‌ام و دارم دنبال لوكيشن مي‌گردم. ترجيح مي‌دهم بميرم!

کد خبر 325258

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha