پنجشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۵:۰۰
۰ نفر

دختر ۲۳ ساله هرگز تصور نمی‌کرد تلاشش برای گرفتن عکس سلفی، آن‌هم از بالای پل پنجم اهواز، آتش‌نشانان را به دردسر بیندازد.

مردم كه با ديدن اين دختر تصور كرده بودند او قصد خودكشي دارد، با آتش‌نشاني تماس گرفتند و 4تيم از امدادگران راهي ماموريت شدند.اين حادثه حدود ساعت10:23 صبح ديروز در اهواز رخ داد. رهگذراني كه از كنار پل پنجم اين شهر عبور مي‌كردند با ديدن دختر جواني كه از لاي نرده‌هاي پل عبور كرده و مدام يكي از دست‌هايش را از ميله‌ها رها مي‌كرد، حدس زدند كه او قصد خودكشي دارد و ماجرا را به آتش‌نشاني خبر دادند.

با اعلام اين خبر، امدادگران 2ايستگاه به همراه 2تيم غواصي كه در كمپ آبي مستقر بودند براي نجات دختر جوان راهي محل حادثه شدند.مقصود حق‌شناس، مدير روابط‌عمومي آتش‌نشاني اهواز به همشهري گفت: از آنجا كه احتمال مي‌رفت دختر جوان هر لحظه خودكشي كند و با توجه به‌احتمال ترافيك در خيابان، امدادگران از 2ايستگاه مختلف راهي محل حادثه شدند تا زمان را از دست ندهند.

پلي كه دختر جوان بالاي آن رفته بود، مشرف به رود كارون بود و حدس مي‌زديم كه او قصد پريدن به رودخانه را دارد و به همين دليل 2تيم غواصي نيز راهي محل شدند. معمولا هنگام نجات افراد از خودكشي، تيم‌هاي آتش‌نشاني آژير را خاموش مي‌كنند تا فردي كه قصد خودكشي دارد دچار استرس نشود. ديروز هم تيم‌هاي امدادي با آژير خاموش راهي محل حادثه شدند و وقتي به آنجا رسيديم، دختر جوان را ديديم كه هنوز بالاي پل بود.

او ادامه داد: با عجله خودمان را به بالاي پل رسانديم. دختر جوان به محض ديدن ما، تعجب كرد و پرسيد: براي چه آمده‌ايد؟ در حال انجام مانور هستيد؟ ما هم از او خواستيم از لاي نرده‌هاي پل بيرون بيايد تا برايش توضيح دهيم. لحظاتي بعد او به سمت ديگر نرده‌ها آمد و ما از اينكه مانع خودكشي او شده بوديم، نفس راحتي كشيديم.

بعد پرسيديم كه «چرا قصد خودكشي داشتي؟» دختر جوان كه تعجب كرده بود، گفت كه اصلا قصد خودكشي نداشته و براي گرفتن عكس سلفي به آن طرف نرده‌ها رفته بود. او گفت با توجه به اينكه پل پنجم اهواز مشرف به ساحل، رودخانه و منطقه گردشگري است و منظره زيبايي دارد، مي‌خواسته از خودش عكس سلفي بگيرد و آن را براي دوستانش ارسال كند و براي همين مدام يك دستش را از نرده‌ها جدا مي‌كرد تا بتواند عكس سلفي بگيرد.

به گفته مدير روابط عمومي آتش‌نشاني اهواز، در همين هنگام مأموران پليس نيز از راه رسيدند و وقتي مشخص شد كه ماجرا اصلا خودكشي نبوده و 4تيم عملياتي آتش‌نشاني براي دقايقي سر كار گذاشته شده بودند، در نهايت دختر جوان از مأموران عذرخواهي و محل را ترك كرد.

اما اين نخستين باري نبود كه گرفتن عكس سلفي، براي آتش‌نشانان دردسرساز شده بود. مدتي قبل از اين ماجرا نيز يك مرد ميانسال زماني كه قصد داشته با عبور از نرده‌هاي پل طبيعت اهواز، عكس سلفي بگيرد، رهگذران به تصور اينكه وي قصد خودكشي دارد، آتش‌نشاني را خبر كرده بودند و تيم‌هاي عملياتي پس از حضور در محل، متوجه شدند كه ماجرا خودكشي نبوده بلكه گرفتن عكس سلفي بوده است.

کد خبر 325524

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha