همشهری آنلاین: مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان گفت: جاده‌هایی که از زیستگاه حیات وحش می‌گذرند، باید تابلوهای هشداردهنده داشته باشند.

جاده‌های جنوبی لرستان مقتل حیات وحش‌

به گزارش ايسنا، مهندس مهرداد فتحی بیرانوند گفت: چند وقت پیش طی عبور یک راس گراز وحشی از خیابان در سراب دوره، این حیوان با خودروی پژویی برخورد و ضمن وارد آمدن جراحات زیادی به آن موجب آسیب زدن به خودرو نیز شد.

وی اضافه کرد: متاسفانه حادثه‌هایی از این دست کم نیستند و هر روزه شاهد تلف شدن حیات وحش در جاده‌های جنوبی استان هستیم.

فتحی بیرانوند ادامه داد: در جاده‌هایی که از زیستگاه‌های حیات وحش می‌گذرند، باید تابلوهای هشدار وجود داشته باشد و در شرایط ایده‌آل کریدور عبور حیوانات ایجاد شود که متاسفانه در سمت جنوبی استان این موارد وجود ندارند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان با بیان این که در اکثر کشورهای دنیا کریدور عبور حیوانات وحشی وجود دارد، افزود: در این کشورها تونل‌هایی زیر جاده تعبیه می‌شود تا حیوانات از آنها عبور کنند که تا حد قابل توجهی از خسارت آمدن به محیط زیست و تلف شدن حیات وحش می‌کاهند.

وی با بیان این که در نواحی جنوبی استان به‌طور عمده تلفات گراز را داریم، گفت: این حیوان یکی از شاخص‌های هرم غذایی پلنگ است که در صورت از بین رفتن آن، گونه پلنگ نیز در خطر تهدید انقراض قرار می‌گیرد.

کد خبر 325688

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha