یکشنبه ۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۵:۰۸
۰ نفر

روز گذشته در پی باز شدن دریچه‌های سد و پر آب شدن زاینده‌رود، شهر اصفهان حال و هوای دیگری به‌خود گرفت.

زاینده رود

با آنكه جاري شدن آب در زاينده‌رود در يك دوره 20روزه از اول تا بيستم اسفند و با هدف تأمين آب براي كشت كشاورزان صورت گرفته اما قرار است در ايام نوروز هم زاينده‌رود پر آب باشد تا مسافران نوروزي از جاذبه‌هاي گردشگري اصفهان نهايت بهره را ببرند.

به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني محيط‌زيست اصفهان، جاري شدن دوباره زاينده‌رود در اصفهان در پي تصميم كميته 5 نفره آب و كشاورزي و به‌منظور تأمين آب زمين‌هاي كشاورزي شرق اصفهان انجام گرفت. آب زاينده‌رود ظهر روز جمعه گذشته راس ساعت 12در بستر طبيعي خود به پل تاريخي فلاورجان رسيد و پس از آن با عبور از شهر درچه، بيشه ناژوان اصفهان را يك‌ماه مانده به سال نو، بهاري كرد.

فرماندار اصفهان پيش از اين از رها‌سازي‌ آب زاينده‌رود به‌منظور تداوم كشت كشاورزان شرق اين خطه از اول اسفند امسال خبر داده بود.

فضل‌الله كفيل با بيان اينكه رهاسازي آب زاينده‌رود به‌مدت 20روز انجام مي‌شود، افزود: 28هزار هكتار از اراضي زيركشت غله حوضه زاينده رود با رهاسازي آب، از طريق شبكه آبياري سيراب مي‌شود.

فرماندار اصفهان ادامه داد: به‌منظور توزيع عادلانه آب در حوضه آبريز زاينده‌رود مقرر شد بعد از آب‌گيري كانال‌هاي رودشت، كار آبگيري كانال‌هاي آبرساني شبكه آبشار نيز انجام شود.

كفيل گفت: با پايان يافتن اين دوره از رهاسازي، دوباره در دهه اول فروردين سال آينده با ارزيابي شرايط و وضعيت بارندگي‌هاي انجام شده درمورد مرحله پاياني رهاسازي آب تصميم‌گيري مي‌شود.

فرماندار اصفهان نوسان آب را ازجمله مشكلات كشاورزان پايين‌دست بيان كرد و از مسئولان آب منطقه‌اي خواست به‌منظور جلوگيري ازبروز مشكل براي كشاورزان پيش‌بيني دقيقي از حجم آب در سد رودشتين، داشته باشند. در سال‌جاري دريچه‌هاي سد در 15آبان هم براي كشت پاييزه باز شده بود.

کد خبر 325800

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha