همشهری آنلاین: بر اساس این مطالعه جدید که توسط دانشگاه لستر انگلیس انجام شده مصرف گوشت قرمز در بیماران قلبی می‌تواند به مرگ بینجامد.

بیماران قلبی گوشت قرمز مصرف نکنند

به گزارش ساینس دیلی، مطالعات جدید نشان می‌دهد مصرف گوشت قرمز نتایج وخیم‌تری در بیماران مبتلا به نارسایی قلبی در پی دارد.

براساس این گزارش ترکیب شیمیایی گوشت قرمز با سطوح بالای تری‌متیل‌آمین ان-اکسید(TMAO) خون در ارتباط است که"ال‌کارنیتین" منبع اصلی آن ترکیبی است که توسط باکتری‌های روده طی روند هضم گوشت قرمز متابولیزه می‌شود.

بر اساس این مطالعه جدید که توسط دانشگاه لستر انگلیس در مجله قلب منتشر شده است دانشمندان تری‌متیل‌آمین ان-اکسید TMAOرا با افزایش خطر مرگ و میر ناشی از نارسایی مزمن قلب مرتبط دانسته‌اند. البته پیش از این نیز ارتباط افزایش سطح این ماده در خون با افزایش ابتلا به نارسایی قلبی مورد بررسی قرار گرفته بود اما مطالعه جدید به نظر می‌رسد برای اولین بار توانسته چنین ارتباطی را بین بیماران مبتلا به نارسایی قلبی به اثبات برساند.

لازم به ذکر است نارسایی قلبی یک بیماری جدی است که خطر مرگ و بروز مشکلات جدی پزشکی را به‌همراه دارد و این زمانی رخ می‌دهد که عضله قلب قادر نیست به‌اندازه کافی خون برای رفع نیازهای بدن به مواد مغذی و اکسیژن پمپاژ کند. این بیماری می‌تواند به‌صورت مزمن و یا به‌طور ناگهانی و حاد بروز کند.

گفتنی است این بیماری اگرچه به سالمندان محدود نمی‌شود، اما نارسایی قلبی یکی از شایع‌ترین دلایل بستری شدن افراد بالای 65 سال در بیمارستان است.

در مطالعه جدید که توسط "تورو سوزوکی"، استاد گروه علوم قلب و عروق در لستر انجام گرفت، محققان سطح گردش TMAO را در 972 بیمار بستری مبتلا به نارسایی قلبی بررسی کردند.

نتایج این تحقیقات نشان می‌دهد که میزان افزایش سطح "تری‌متیل‌آمین ان-اکسید" (TMAO) خون در افراد مبتلا به بیماری قلبی بیش از سایرین می‌تواند منجر به مرگ شود.

پروفسور سوزوکی در این باره می‌گوید: مطالعه ما نشان می‌دهد که سطوح بالاتری از TMAO، که از متابولیسم "کارنیتین" گوشت قرمز به دست آمده، با نتایج مرتبط با نارسایی قلبی حاد، که یکی از بیماری‌های اصلی قلب است ارتباط دارد.

وی تأکید کرد: گوشت قرمز تنها منبع غذایی کارنیتین نیست، برای مثال شیر، پنیر، محصولات و مارچوبه گندم نیز کارنیتین دارند اما غلظت آنها به‌میزان کمتری است.

کد خبر 325988

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha