همشهری آنلاین: وقتی صحبت از کاهش وزن می‌شود، مردم بیشتر از هم می‌پرسند “کدام رژیم بهتر است؟” و یا “چقدر باید ورزش کنم؟”. از طرفی کسانی هم هستند که نگرانی نسبت رژیم گرفتن، ورزش کردن و شمردن کالری مواد و یا هرچیزی که به کاهش وزن مربوط است، ندارند.

آیا برای کاهش وزن حتما باید رژیم سفت و سخت گرفت؟

به گزارش سلامت نیوز محققان Cornell Food and Brand Lab تحقیقی انجام دادند تا عادت‌های کوچکی که این دسته از افراد در زندگی‌ خود دارند و رفتارهایی که رعایت می‌کنند تا وزن کم کنند یا وزن ثابتی دارند را پیدا کنند. آن‌ها از شرکت کنندگان سوال‌هایی در مورد رژیم غذایی، ورزش و عادت‌های روزانه‌شان پرسیدند.

رژیم غذایی

دکتر Brian Wansink از مدیران این تحقیق می‌گوید: می‌خواستیم ببینیم چه تفاوت عادتی و رفتاری بین این دو گروه از افراد است؛ کسانی که به شدت به رژیم و ورزش و کالری‌های مصرفی خود حساس‌اند و کسانی که به با فراغ بال و بدون حساسیت غذا می‌خورند و وزن مناسبی هم دارند.

برای انجام این تحقیق، محققان شرکت‌کنندگان را به دو گروه تقسیم کردند، کسانی که رژیم سخت نمی‌گیرند و وزن مناسبی دارند و کسانی که برای داشتن وزن مناسب همیشه رژیم سخت می‌گیرند.

محققان متوجه شدند که گروه اول غذایی با کیفیت بهتر می‌خورند، غذای خود را در خانه درست می‌کنند و وقتی احساس سیری می‌کنند دست از غذا می‌کشند. همچنین اگر غذایی را زیاد بخورند، احساس گناه نمی‌کنند و از غذا خوردن بیشتر لذت می‌برند.

نتایج این تحقیق نشان می‌دهد که بیشتر از اینکه به فکر کالری و مقدار غذا باشید، بیشتر به کیفیت غذا اهمیت دهید.

۳۵ درصد از کسانی که وزن مناسبی دارند، گفته‌اند که هر روز برای ناهار سالاد مصرف می‌کنند و ۶۵ درصد از آن‌ها گفته‌اند که هر روز برای شام سبزیجات می‌خورند و هفت درصد هم اذعان داشتند که گیاهخوارند.

با اینکه خوردن چیپس و شیرینی به عنوان میان وعده می‌تواند لذت بخش‌تر باشد ولی ۴۴ درصد از این افراد گفتند که از میوه و خشکبار به عنوان میان وعده استفاده می‌کنند.

۴۲ درصد از این افراد گفتند که بین ۵ تا ۷ روز در هفته ورزش می‌کنند و ۷۴ درصد گفتند که اصلا رژیم نمی‌گیرند.
پس اگر می‌خواهید ورزن کم کنید، بهتر است عادت‌های این گروه را هم در نظر داشته باشید.

کد خبر 326186

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha