همشهری آنلاین: مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: با اقدامات انجام شده تمامی آلودگی‌های نفتی کشتی مارک در مدت یک ماه در محدوده اسکله پنج شهید کلانتری چابهار پاکسازی و از انتشار بیش‌تر آن در این بندر با موفقیت جلوگیری شد.

آلودگی‌های نفتی کشتی مارک در بندر چابهار پاکسازی شد

به گزارش ايرنا، سیاوش رضوانی روز یکشنبه گفت: پس از پاکسازی آلودگی‌های نفتی کشتی‌ها در سواحل چابهار بار دیگر شاهد حیات دوباره انواع آبزیان دریایی، ماهیان، خرچنگ‌ها و خزه‌ها خواهیم بود.

وی گفت: نشت مواد نفتی کشتی MARC (مارک) با مالکیت خارجی بهمن ماه سال جاری در بندر چابهار صورت گرفته
مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان افزود: 9 تن مواد آلوده از نوع مازوت در مساحت 60 هزار مترمربع توسط جریانات آب به سمت ساحل و اسکله بندر چابهار انتشار پیدا کرده بود.

رضوانی بیان کرد: برای جمع‌آوری آلودگی‌های نفتی از شرکت‌های وابسته به پارک فن‌آوری علمی و پژوهشی دانشگاه تهران و سازمان‌های دریایی این منطقه شامل شیلات، محیط زیست دریایی و مرکز تحقیقات شیلاتی آب‌های دور همکاری و مشاوره لازم انجام شده است.

رضوانی ادامه داد: با استفاده از ماده ژلاتینی که خاصیت نفت‌خواری و تجزیه‌کننده ذرات آن را دارد توانست پس از یک ماه آلودگی نفتی را پاکسازی و کمک بزرگی برای آبزیان و ماهیان جهت زیست مجدد شود.

چابهار در شرق ایران و در سواحل مکران و دریای عمان به دلیل اتصال با آب‌های آزاد دروازه توسعه ایران لقب گرفته است.

این شهرستان در 700 کیلومتری جنوب زاهدان، مرکز استان سیستان و بلوچستان و در ساحل دریای عمان (مکران) واقع شده است. 

کد خبر 326568

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha