نیروهای‌پدافندی سپاه‌پاسداران انقلاب‌اسلامی با استفاده از سیستم در دسترس (آنلاین)، تمام منطقه خلیج فارس و تنگه هرمز را تحت کنترل کامل خود قرار داده‌اند.

به گزارش خبرنگار همشهری براساس طراحی متخصصان سپاه هم‌اکنون این سیستم موسوم به هدهد  به صورت شبانه‌روزی تمام تحرکات و اقدامات سطحی و هوایی در منطقه خلیج فارس و تنگه استراتژیک هرمز را زیرنظر کامل خود دارد.

سیستم هد هد که مجهز به جدیدترین و پیشرفته‌ترین دوربین‌های تصویربرداری و ارسال تصاویر است، به گونه‌ای طراحی شده که تمامی اطلاعات به صورت دردسترس (آن لاین) به مراکز مربوطه فرستاده می‌شود و به صورت مستمر از کل مناطق مختلف خلیج فارس ، تصاویر مربوطه را  ۲۴ ساعته ارسال می‌کند.

تصاویر دریافتی از طریق سیستم هدهد، دارای دقت و وضوح بسیار بالایی است و در طول شب نیز این تصاویر با شفافیت و کیفیت بالا ضبط و ارسال می‌شود.

با راه اندازی سیستم آن لاین هدهد، هم اکنون سپاه پاسداران به فاصله تنها چند لحظه، از هرگونه تردد شناورها و هواپیماها در این منطقه مطلع شده و در کنار سیستم‌های مختلف راداری و الکترونیک خود پوشش کاملی را بر خلیج فارس و تنگه هرمز به وجود آورده است.
این سیستم که از طریق هواپیماهای بدون سرنشین با نام هدهد  انجام می‌شود، با هزینه بسیار پایین و تکنولوژی روز ساخته شده است.

هواپیماهای هدهد قادرند با کاربرد مراقبت هوایی، شناسایی، جنگ الکترونیکی، رله ارتباطی، دیده بانی، هدف یابی، هدایت آتش توپخانه، کنترل نوار مرزی جهت مبارزه با قاچاقچیان، کنترل ترافیک شهری و عکسبرداری جهت تهیه نقشه های جغرافیایی است که می توانند سلاح‌های کوچک را  نیز حمل و پرتاب کنند.

کد خبر 32702

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز