همشهری آنلاین: هر پدر و مادری می‌داند که آماده کردن کودکان خسته برای خواب تا چه اندازه می‌تواند دشوار باشد، حال اگر هدف به خواب بردن دو بچه‌فیل ۲۴۶ کیلوگرمی آسیب‌دیده،‌زخمی و خسته باشد،‌کار کمی دشوارتر نیز خواهد‌شد.

 

 

 

براساس گزارش ميل‌آنلاين،‌ براي رفع اين مشكل دامپزشكي خلاق چاره‌اي انديشيده‌است،‌ وي براي اين دو بچه‌فيل آسيايي يتيم كه از دست دادن مادرشان براي آنها ضربه روحي بزرگي بوده‌است، لباس‌خواب‌هايي راحت طراحي كرد تا به آنها كمك كند بهتر بخوابند.

اين دو بچه‌فيل، روپا 3 ماهه و آئاشي 11 ماهه كه بلافاصله پس از تولد از مادرشان جدا شده‌اند،‌ با از دست دادن محبت و گرماي مادرانه براي خواب روي زمين بتوني مركز محافظت و امداد حيات وحش دچار مشكل بودند. اما با به تن كردن پيژامه‌هايي كه مخصوص آنها دوخته شده‌بود و جوراب‌هاي خواب، به راحتي توانستند در كنار هم به خواب بروند.

روپا، به معني زيبايي، زماني كه تنها چند هفته از تولدش گذشته‌بود،‌از سراشيبي سنگي پايين لغزيده بود و مادرش نتوانسته‌بود او را نجات دهد و روستاييان منطقه با شنيدن صداي فرياد اين بچه‌فيل از حادثه با خبر شده و او را نجات دادند. آئاشي، عبارتي هندو به معني خوشي و خنده، نيز در يك باغ چاي درون يك گودال پيدا شد درحالي كه اثري از مادرش نبود،‌ اگرچه او را به مادرش بازگرداندند اما پس از مدتي آئاشي باري ديگر توسط مادرش رانده شد و دوباره در همان گودال يافته شد.

دامپزشك پانجيت باسوماتاري از اعضاي مركز امداد بنياد بين‌المللي نجات حيوانات IFAW، براي كمك به اين بچه‌فيل‌هاي يتيم به اين فكر افتاد تا دماي بدن آنها را با استفاده از ملحفه و پارچه تنظيم نگه دارد. ديگر امدادگران اين مركز ابتدا نسبت به اين شيوه اطمينان چنداني نداشتند،‌اما مشاهده كردند بچه‌فيل‌ها به پوشيدن لباس و جوراب در شب عادت كرده‌ و وضعيت آنها به سرعت بهبود پيدا كرد.

روپا به سرعت در حال بهبود است و به تدريج و پس از بهبود كامل پاي آسيب ديده و زخم‌هاي عميقش، به طبيعت بازگردانده خواهد شد. آئاشي نيز كه دچار كمبود شديد آب و فشار عصبي شديد شده‌بود نيز درحال بهبود است. پس از بهبود اين دو بچه‌ فيل به مدت دو سال در ميان گله‌اي از فيل‌هاي آسيايي رها خواهند شد تا به زندگي طبيعي خود خو بگيرند.

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

برچسب‌ها

۱۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۲