یکشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: دکتر محسن اسماعیلی نوشت: در روز شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها، اگر یادی از مرحوم استاد آیت‌الله حاج آقا مجتبی تهرانی نکنم، جفا کرده‌ام؛ چرا که به فاطمیه اهمیت زیادی می‌داد.

آیت الله حاج آقا مجتبی تهرانی

به گزارش همشهري آنلاين، دكتر محسن اسماعيلي استاد حوزه و دانشگاه و شاگرد آيت‌الله حاج آقا مجتبي تهراني همزمان با سالروز شهادت بانوي دوعالم نوشت:

هر دو دهه فاطمیه را عزا می‌گرفت؛ دهه اول (جمادی‌الاولی) را خودش در محل جلسات عمومی سخن می‌گفت و روضه می‌خواند؛ و دهه دوم (جمادی‌الثانی) را در منزل و برای خانم‌ها. کسی را دعوت می‌کرد و خود نیز تنهای تنها در اتاق اندرونی مستمع می‌شد و گریه می‌کرد.

بر اثر یک اتفاق شیرین معتقد بود که این جلسه مورد قبول و عنایت واقع شده است؛ و به همین دل بسته بود. بد نیست آن اتفاق را برای شما نیز بازگو کنم:

دوشنبه بیستم شوال مصادف با ۸۲/۹/۲۴ ساعت ۱۹ بود که در منزل خدمت ایشان رسیدم. به شدت منقلب بوده و حال خاصی داشتند. پس از اصرار من و امتناع ایشان، بالاخره از عنایت خاصی سخن گفتند که ساعتی قبل، از سوی امام صادق علیه‌السلام به ایشان شده بود.

می‌گفتند نمی‌دانم پاسخ این همه محبت را چگونه باید داد. به همین مناسبت موارد دیگری را هم مطرح کردند، از جمله اینکه فرمودند: «چند سال پیش در ایام فاطمیه دوم، که در خانه روضه زنانه داریم، تنها در همین اتاق نشسته بودم. در پایان که واعظ خواست برود، برای خداحافظی نزد من آمد. یک لحظه منقلب شدم و گفتم دعا کنید که حضرت زهرا این مجلس را از ما قبول کند. دو شب بعد یکی از آقایان که شما هم می‌شناسید، تلفن زد و گفت: من در اردکان یزد هستم. خواب دیدم در جایی هستم. گفتند حضرت زهرا می‌آیند. آن حضرت با جلال و عظمتی وارد شد و رو به من فرمود: به فلانی بگو ما قبول کردیم. این درحالی بود که آن آقا اصلاً از موضوع خبر نداشت.»

  • منبع: كانال تلگرامي دكتر محسن اسماعيلي
کد خبر 328080

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha