سه‌شنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: معاون آموزش و پژوهش سازمان حفاظت محیط زیست از شناسایی ۴۲۰ شغل سبز در کشور خبر داد.

مهناز مظاهری

به گزارش ایرنا، مهناز مظاهری روز دوشنبه در آیین تودیع و معارفه مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد افزود: مشاغل سبز در بررسی‌های علمی این سازمان شناسایی شده که به جامعه معرفی خواهند شد.

وی افزود: این سازمان در راستای رسالت خود پیگیر معرفی، نهادینه کردن و ترویج مشاغل سبز در کشور است.

وی با اشاره به اهمیت حفظ محیط زیست همراه با توسعه؛ گفت: این گونه مشاغل بدون آسیب رساندن به محیط زیست به اشتغال‌زایی در جامعه کمک خواهند کرد.

مظاهری بیان کرد: اکوتوریسم و مشاغل سبز، راهکار این سازمان برای توسعه پایدار است و استان‌هایی مانند کهگیلویه و بویراحمد می‌توانند در این زمینه فعالیت چشمگیری داشته باشند.

وی عنوان کرد: برخی کشورها با اقلیم کویری نیز توانسته‌اند در زمینه اکوتوریسم فعالیت کنند و ایران به عنوان سرزمینی چهار فصل می‌تواند در این زمینه فعالیت‌های چشمگیری داشته باشد.

مظاهری با اشاره به شرایط زیست محیطی کهگیلویه و بویراحمد گفت: این استان باید از موقعیت ویژه خود برای توسعه پایدار و گسترش مشاغل زیست محیطی استفاده کند.

وی مهم‌ترین ویژگی زیست محیطی این خطه را عدم گسترش صنایع مخرب خواند و گفت: این مشخصه می‌تواند برگ برنده‌ای برای توسعه آینده این استان باشد.

مظاهری با اشاره به وجود 20 سازمان مردم نهاد زیست محیطی در این استان کوچک گفت: این نشان می‌دهد که مردم کهگیلویه و بویراحمد از نظر فرهنگی به حفظ محیط زیست علاقه دارند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز در این آیین گفت: تا زمانی که بین مردم و محیط زیست ارتباطی فرهنگی و عاطفی شکل نگیرد تهدیدها و آسیب‌های زیست محیطی برطرف نمی‌شود.

پژمان نیک اقبالی افزود: اگر روستاییان احساس کنند بین محیط روستا و منطقه حفاظت شده تداخل و مزاحمت ایجاد شده است رغبت زیادی برای همکاری‌های زیست محیطی نخواهند داشت.

وی عنوان کرد: نباید برنامه‌های حفاظت محیط زیست به گونه‌ای باشد که مردم احساس خسارت کنند بلکه باید نوعی بهره‌برداری دوجانبه ایجاد شود.

در این آیین سید اسدالله هاشمی به عنوان مدیرکل جدید حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد معرفی و از خدمات عطا پورشیرزاد، مدیرکل پیشین این اداره قدردانی شد.

کهگیلویه و بویراحمد با دو هزار گونه گیاهی، 316 گونه جانوری و هفت منطقه حفاظت شده از غنی‌ترین و متنوع‌ترین مناطق زیستی کشور محسوب می‌شود.

کد خبر 328311

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha