مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: محققان آمریکایی اعلام کردند مصرف میوه بلوبری علاوه بر کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و سرطان، در درمان بیماری آلزایمر نیز موثر است.

بلوبری

براساس گزارش مديكال ديلي، بلوبری از گذشته تا به امروز به عنوان يك ابرمیوه شناخته شده‌است، زيرا شواهد نشان مي‌دهند مي‌تواند خطر بيماري‌هاي قلبي و سرطان را كاهش دهد. اكنون دانشمندان مي‌گويند اين ميوه خوشرنگ مي‌تواند به مقابله با بيماري آلزايمر نيز كمك كند.

اين ميوه حاوی مقادير زیادی آنتی‌اکسیدان‌ است و همين آنتي‌اكسيدان‌ها در مبارزه عليه بيماري زوال مغزي نقشي كليدي به عهده دارند. 

رابرت کریکوریان، سرپرست این تیم مطالعاتی عنوان کرد: نتیجه این مطالعه تاییدکننده تحقیقات پيشين روی حیوانات و مطالعات اوليه روي انسان‌ها است و مدارك بيشتري از تاثيرات حقيقي بلوبري بر بهبود حافظه و عملكرد شناختي در افراد سالخورده را ارائه مي‌دهد.

در آزمايشي كه دانشمندان به آن اشاره كرده‌اند، به گروهي از سالمندان براي 16 هفته پودر بلوبري خشك شده داده مي‌شد تا تاثير آن روي حافظه اين افراد مورد بررسي قرار گيرد. نتايج نشان داد عملكرد شناختي مغز و عملكرد كلي مغز در افرادي كه بلوبري مصرف كرده‌بودند در مقايسه با افرادي كه اين ميوه را مصرف نكرده‌بودند،‌افزايشي قابل توجه داشته‌است.

به گفته دانشمندان مهم‌ترین ماده شناخته‌ شده در بلوبری كه به آنتوسیانین مشهور است كليدي‌ترين عامل در ايجاد فوايدي است كه بر سلامت انسان اثر مثبت دارند. 

کد خبر 328318

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دانش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha