همشهری آنلاین: همزمان با فرارسیدن نوروز ۱۳۹۵، شبکه رادیویی قرآن در چندین بخش و با رویکردهای موضوعی متنوعی، برنامه‌های ویژه را برای مخاطبان و شنوندگان خود آماده پخش کرده است.

رادیو قرآن
  • هشت بخش جدید در تلاوت

تازه‌های تلاوت در بخش تلاوت قرآن کریم شامل تلاوت‌های جدید مصری است که هر روز از ساعت 15 و تلاوت‌های جدید اهدایی خانواده شحات انور به رادیو قرآن هر شب ساعت 21 و 30 دقیقه پخش می‌شود.

تلاوت نوجوان شامل پخش تلاوت قاریان نوجوان در دو بخش ساعت 10 و 45 دقیقه و ساعت 17 و 10 دقیقه پخش می‌شود و بخش تلاوت‌های شاهکار و ممتاز از قاریان برجسته مصری و ایرانی نیز شامل تلاوت‌های ممتاز قاریان ایرانی ساعت 15 و 35 دقیقه و شاهکار و تلاوت‌های ممتاز قاریان برجسته مصری ساعت 20 و پنج دقیقه پخش خواهد شد.

در برنامه‌های نوروزی رادیو قرآن علاوه بر پخش ترتیل بعضی از سوره‌ها، ترتیل روزانه نیم جزء و یک جزء از 13 قاری برجسته ایرانی یعنی عباس امام جمعه، محمد عباسی، شهریار پرهیزگار، قاسم رضیعی، احمد ابوالقاسمی، محمدحسین سعیدیان، احمد دباغ، حسین سبزعلی، حسین کرمی، حسین یزدان‌پناه، محمدرضا پورزرگری، کریم منصوری و داود لاچینانی پخش می‌شود.

از دیگر برنامه‌های نوروزی شبکه قرآن می‌توان به آموزش روخوانی و روانخوانی، آموزش تجوید، پخش تلاوت‌ها و مدایح درخواستی روزانه شنوندگان در فواصل برنامه بوستان قرآن، برگزاری میزگرد و کارشناسی در موضوع‌های سبک زندگی قرآنی و آشنایی با آموزه‌های قرآنی و مناسک ایام نوروز مانند آداب سفر و صله رحم در ساعت 11 و 10 دقیقه اشاره کرد.

در برنامه ترنم آیات مسائلی همچون زیباشناسی هنری و مفهومی تلاوت‌های ناب قاریان مشهور جهان اسلام به کارشناسی احمد ابوالقاسمی و امین پویا هر روز از ساعت 9 و 35 دقیقه پخش می‌شود.

  • برنامه‌های تفسیر قرآن

شرح و تفسیر سوره حجرات در برنامه عطر آیه‌ها هر روز ساعت 14 و 20 دقیقه به کارشناسی حجت‌الاسلام سیدناصرالدین نوری‌زاده برگزار می‌شود و شرح آیات در شان و منزلت حضرت زهرا (س) در برنامه یک آیه آفتاب به کارشناسی حجت‌الاسلام محمد شیخ‌الاسلامی هر روز ساعت 12 و 50 دقیقه پخش می‌شود.

شرح سوره کوثر نیز هر روز ساعت 19 و 10 دقیقه در برنامه جلوه نور و تاثیر قرآن در ادبیات (شعر و نثر) هر روز ساعت 12 و 30 دقیقه به روی آنتن می‌رود.

تفسیر سوره کهف از آیت‌الله سیدمحمد ضیاءآبادی هر روز از ساعت 13 و 35 دقیقه در برنامه در مکتب وحی و ولایت در قرآن سخنرانی آیت‌الله عبدالله جوادی آملی در سروش هدایت هر سل ساعت 22 و10 دقیقه پخش خواهد شد.

موضوع ولایت در قرآن از مباحث تفسیر آیت‌الله جوادی آملی است که هر شب ساعت 22 و 10 دقیقه در برنامه سروش هدایت پخش می‌شود.

  • برنامه‌های هنری

رادیو قرآن با اجرای نمایش‌هایی همچون نام‌ها و آیه‌ها بر اساس نام شخصیت‌های وارد شده در قرآن از حضرت زهرا (س) هر روز ساعت 14 و 30 دقیقه و نمایش آموزشی قرآن و مفاهیم ویژه کودکان و نوجوان در برنامه گل‌های زندگی هر روز ساعت 10 و 15 دقیقه پخش خواهد شد.

در بخش داستان و حکایت هر روز از ساعت 16 و 30 دقیقه به داستان‌های قرآنی و بیان قصص قرآن اختصاص دارد و برنامه راز باران نیز به عنوان حکایت دلنوشته قرآن در زندگی هر روز ساعت17 و 20 دقیقه پخش می‌شود.

  • سخنرانی‌های نوروزی

ویژگی بندگان الهی در برنامه بوستان معرفت هر روز از ساعت هفت و 10 دقیقه و گلچین کلام بزرگان ویژه نوروز و مناسبت‌هایی مانند ولادت حضرت زهرا (س) در قالب بهره‌ای از کلام بزرگان به مدت پنج دقیقه در راس هر ساعت تقدیم شنوندگان می‌شود.

برنامه کلام بزرگان شامل سخنان و مواعظ آیات عظام احمد مجتهدی تهرانی، محمد شجاعی، ناصر مکارم شیرازی، مقام معظم رهبری، امام خمینی (ره)، عبدالله جوادی آملی، محمدرضا مهدوی کنی، مرتضی مطهری، سیدمحمد ضیاآبادی، حسین مظاهری، علامه محمدتقی جعفری و سید محمدعلی علوی گرگانی است.

  • معرفی 28 قاری ایرانی و بین‌المللی

آشنایی با قاریان برجسته ایرانی و مصری در 28 قسمت از دیگر برنامه‌های نوروزی رادیو قرآن است. این قاریان شامل 14 قاری برجسته ایرانی به ترتیب هاشم روغنی، احمد ابوالقاسمی، محمد حسین سعیدیان، محمدحسین سبزعلی، محمد عباسی، حسین کرمی، محمود لطفی‌نیا، کریم منصوری، عباس امام جمعه، محمدجواد پناهی، محمدرضا پورزرگری، حسن رضاییان، قاسم رضیعی و مرتضی سادات فاطمی است که هر روز ساعت 15 و 30 دقیقه پخش می‌شود.

زندگینامه 14 قاری برجسته مصری شامل راغب مصطفی غلوش، مصطفی اسماعیل، محمد صدیق منشاوی، عبدالفتاح شعشاعی، کامل یوسف بهتیمی، شعبان عبدالعزیز صیاد، عبدالباسط محمد عبدالصمد، محمد رفعت، حمدی زامل، ابوالعینین شعیشع، احمد محمد عامر، حصان، محمود خلیل الحصری و شحات محمد انور نیز هر روز در برنامه «با ستارگان مصری» هر شب ساعت 20 پخش می‌شود.

معرفی کتاب، آشنایی با سیره معصومین، آشنایی با گروه‌های تواشیح، برنامه ویژه مخاطبان خردسال و کودکان، زنان و خانواده، آشنایی با آموزه‌های قرآنی و مناسک ایام نوروز، آشنایی با مراکز زیارتی امامزادگان و مراکز دیدنی دینی در ایران از دیگر برنامه‌های این شبکه رادیویی است.

کد خبر 328331

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha