سه‌شنبه ۱۰ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس جمهوری سابق کوبا از سفر رئیس جمهوری آمریکا به کوبا و سخنان وی انتقاد کرد.

کاسترو

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشتیدپرس، فیدل کاسترو، رئیس جمهوری سابق کوبا در نخستین واکنش عمومی خود مبنی بر سفر باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا به این کشور آمریکای لاتین نوشت: شنیدن سخنان رییس جمهوری آمریکا تنها باعث سکته قلبی می‌شود. عقیده من این است که او تنها فکر می‌کند و تلاش نمی‌کند تا درباره سیاست‌های کوبا تئوری‌سازی کند.

وی در سرمقاله‌ای با عنوان "برادر اوباما" به انتقاد از سفر وی به کوبا پرداخته و آن را در روزنامه "Granma" که چاپ کوباست، چاپ کرد.

اوباما در سفر خود به کوبا با رائول کاسترو، رئیس جمهوری کنونی این کشور دیدار کرد و با فیدل کاسترو دیداری نداشت و با مخالفان کاسترو نیز دیدار کرد و خواستار ازادی بیشتر و دموکراسی در این کشور شد.

رئیس جمهوری آمریکا در سخنرانی غیرمنتظره که از تلویزیون دولتی کوبا نیز پخش شد، گفت:‌ رای دهندگان کوبایی باید قادر باشند تا دولت‌های خود را در انتخاباتی آزاد و دموکراتیک انتخاب کنند.

کاستروی 89 ساله نیز به این سخنرانی واکنشی تند نشان داد و آن را به باد انتقاد گرفت و در این سرمقاله نوشت: اوباما در سخنرانی خود از واژه‌های نامانوس استفاده کرد. هیچکس نباید تصور این را داشته باشد که مردم کوبا شکوه و جلال خود را که به واسطه آموزش، علم و فرهنگ به دست آمده، کنار می‌گذارند.

ر‌یس جمهوری سابق کوبا در ادامه نوشت که ما تمام آنچه را که نیاز داریم به کمک مردم کوبا به دست می‌آوریم و نیازی به پاداش از سوی امپراتوری آمریکا نداریم. اوباما فراموش کرده که بگویدکه آمریکا و کوبا هر دو تحت استعمار اروپایی‌ها بودند و هر دو کشورهایی بودند که بر دوش بردگان ساخته شدند. مردم بومی قاره آمریکا در حرف‌های باراک اوباما غایبند و اوباما فراموش کرده که بگوید با انقلاب کوبا تبعیض نژادی در این کشور به پایان رسید.

فیدل کاسترو از زمان بازنشستگی و کناره گیری از قدرت و سپردن زمام امور کوبا به برادرش رائول بیشتر وقت خود را صرف نوشتن مقاله برای روزنامه حزب کمونیست می‌کند و آخرین حضورش در انظار عمومی به ژوئیه سال 2015 بازمی‌گردد.

 

کد خبر 328939

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha