یکشنبه ۱۵ فروردین ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: عسل از دیرباز به‌عنوان یکی از منابع پری‌بیوتیک شناخته می‌شود که رشد پروبیوتیک‌ها را در بدن افزایش می‌دهد. پروبیوتیک‌ها همان باکتری‌های خوب و مفیدی هستند که در روده و دستگاه گوارش انسان‌ها رشد می‌کنند. ضمن این‌که پری‌بیوتیک های درون عسل، روی نوع خاصی از پروبیوتیک‌ها به‌نام بیفیدوباکتریوم تاثیر می‌گذارد که در شیر وجود دارند. به همین دلیل است که محققان استفاده از ترکیب شیر و عسل را توصیه می‌کنند.

فواید شیر عسل برای دستگاه گوارش

 

شیر عسل

کربوهیدرات‌ها و الیگوساکاریدهای درون عسل، عملکرد مطلوب باکتری‌های خوب را تقویت می‌کنند که برای حفظ سلامتی و عملکرد دستگاه گوارش واقعا ضروری هستند. وقتی که تعادل باکتریایی در دستگاه گوارش به سطح مطلوبی برسد، برخی مشکلات مثل یبوست، دل‌درد و نفخ از بین می‌روند. به‌علاوه این‌که تعادل باکتریایی از رشد باکتری‌های مضر نیز جلوگیری می‌کند.

محققان می‌گویند که نوشیدن یک لیوان شیرعسل در ساعات اولیه صبح، استقامت افراد را افزایش می‌دهد. در حالی که شیر حاوی پروتئین است، عسل نیز کربوهیدرات‌های لازم برای متابولیسم مطلوب بدن را فراهم می‌کند. به همین دلیل است که ترکیب شیر و عسل، نیرو و استحکام همه انسان‌ها از جمله کودکان و سالمندان را تقویت می‌کند.

پروتئین‌های حیوانی درون شیر به‌واسطه آنزیم‌ها به اسیدهای آمینه اساسی تجزیه می‌شوند و بعد دوباره به پروتئین‌هایی تبدیل می‌شوند که برای بدن انسان‌ها قابل استفاده باشد. از طرف دیگر، مواد مازادی که در این چرخه باقی می‌مانند، به‌عنوان انرژی مصرفی اکسید می‌شوند.

منبع:organicfacts

کد خبر 329286

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha