مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۲۴ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: دو مطالعه جداگانه محققان نشان می‌دهد که میزان ویتامین D خون زنان باردار در سه ماهه اول و مصرف روزانه ۴ فنجان قهوه دو فاکتوری هستند که در کاهش خطر ابتلا به ام اس تاثیر دارند.

قهوه

به گزارش ايرنا از انجمن ام اس ايران، مطالعه اول كه در دانشگاه هاروارد آمريكا انجام گرفته، نشان مي‌دهد كه كمبود ويتامين D در سه ماهه اول بارداري، ريسك ابتلا فرزند به ام اس را تقريبا دوبرابر مي‌كند.

در اين مطالعه ميزان متوسط ويتامينD در خون مادران كمتر از 12.02ng/ml بوده است و ديده شد كه ريسك ابتلا فرزندان اين مادران 90 درصد بالاتر از مادراني بوده است كه سطح ويتامينD خون‌شان نرمال بود.

مطالعه دوم كه به طور مشترك در كشور سوئد و دانشگاه جان هاپكينز آمريكا انجام گرفت، نشان مي‌دهد، افرادي كه روزانه 4 فنجان قهوه مي‌نوشيدند در مقايسه با آنها كه اصلا قهوه نمي‌نوشيدند احتمال ابتلا به بيماري ام اس در آنها كمتر بود.

مطالعه بر روي عوامل محيطي كار بسيار دشواري است چرا كه عوامل محيطي پيرامون ما كه بتوانند بر ابتلا به يك بيماري مؤثر باشند بسيار متعدد و متنوع هستند و در بسياري موارد حذف فاكتورهاي همراه و مطالعه بر يك فاكتور مورد نظر كاري بسيار سخت و در برخي موارد غير ممكن است.

در حال حاضر، درستي نتايج فوق نامشخص است و لازم است مطالعات بيشتر و بزرگتري انجام گيرد تا بتوان در خصوص صحت و سقم مطالب فوق قضاوت كرد.

کد خبر 330389

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha