بازی روز جمعه، تنها یک دربی تمام عیار سرخ و آبی نیست. بزرگ‌ترین دربی آسیا روز جمعه میزبان یک اتفاق بزرگ فرهنگی هم خواهد بود. قرار است شهرآورد هشتاد و دوم روز «ورزشگاه بدون زباله» باشد.

ورزشگاه

مديرعامل سازمان مديريت پسماند شهرداري تهران از ابتكار عمل خلاقانه براي فرهنگسازي‌ در مجموعه ورزشي آزادي تهران خبر داد و گفت: شهرآورد پرسپوليس و استقلال با تمهيدات ويژه و با شعار «ورزشگاه بدون زباله زيباست» در روز جمعه برگزار مي‌شود. حسين جعفري اظهار كرد: حضور جمعيت گسترده طرفداران 2تيم فوتبال فرصت استثنايي براي فرهنگسازي‌ است تا اين بار با توزيع نايلكس‌هايي بين تماشاگران از آنها دعوت شود تا زباله‌هاي خود را به خارج از ورزشگاه منتقل كنند و بدين‌ترتيب اهالي ورزش اين بار در پاك نگه داشتن ورزشگاه گام بردارند. آخرين بازي ايران و كره جنوبي كه با شكست تيم ملي كره همراه شد، اگرچه شادماني را براي ايراني‌ها به همراه داشت، اما شرمساري بسياري را براي ما ايرانيان برانگيخت؛ هنگامي كه معدود تماشاگران كره‌اي بعد از پايان بازي در ورزشگاه آزادي ماندند و به جمع‌آوري زباله‌هاي ورزشگاه پرداختند. در واقع اين بازي اگرچه با برد ايران همراه بود، اما درس بزرگي را تماشاگران كره‌اي به ما ايرانيان دادند. حالا قرار است روز جمعه تماشاگران بزرگ‌ترين شهرآورد آسيا، نه‌تنها شور و هيجان فوتبالي بلكه اقدامي فرهنگي و اجتماعي را تجربه كنند.

مديرعامل سازمان پسماند و بازيافت مواد شهرداري تهران در اين‌باره گفت: 2شعار«ورزشگاه بدون زباله زيباست» و «زباله نريزيم، نه در ورزشگاه و نه در شهر» روي نايلكس‌ها درج شده است كه با همكاري گروه دانشجويي زامياران و همكاري باشگاه‌هاي استقلال و پرسپوليس، دفتر حفاظت از محيط‌زيست وزارت ورزش و جوانان، ستاد محيط‌زيست و توسعه پايدار، گروه فرهنگي تيوال و تشكل‌هاي محيط‌زيستي در بين تماشاگران توزيع مي‌شود. وي افزود: با همكاري شهرداري منطقه20، 5 جايگاه براي جمع‌آوري زباله تماشاگران هنگام خروج از ورزشگاه آزادي تعبيه شده است كه از تماشاگران تقاضا شده نايلكس زباله خود را به اين جايگاه‌ها تحويل دهند.

به گفته مديرعامل سازمان مديريت پسماند شهرداري تهران همچنين در ابتداي بازي، ورزشكاران 2تيم با پنلي كه منقش به 2شعار«ورزشگاه بدون زباله زيباست» و «زباله نريزيم نه در ورزشگاه و نه در شهر» وارد زمين بازي مي‌شوند و در طول برگزاري اين شهرآورد، تابلوهاي زمين بازي براي نخستين بار اين پيام‌ها را نشان مي‌دهد.

جعفري اعلام كرد: در طول برگزاري شهرآورد روز جمعه، تعدادي از اعضاي تشكل‌هاي محيط‌زيستي نيز با پوشيدن كاورهاي مخصوص حين بازي و پايان آن، مبادرت به جمع‌آوري زباله در سطوح جايگاه تماشاگران مي‌كنند.

کد خبر 330426

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha