سه‌شنبه ۳۱ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۶
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: در بازار داغ موبایل امروز، اندروید بین هشتاد تا ۸۵ درصد از گوشی‌های هوشمند را در اختیار دارد

اندروید

وقتی درباره‌ی تلفن‌های هوشمند - یعنی مهم‌ترین دستگاه‌های دیجیتال حال حاضر دنیا- فکر می کنیم، اغلب به فکر رقابت معمولی شرکت‌ها بر سر سهم‌شان از بازار می‌افتیم.

حکمت عامیانه در این مورد می‌گوید گوگل با سیستم‌عامل خود (یعنی اندرویداپل و سیستم‌عاملش آی‌اواس را ناگهان شکست داد و حالا بازی تمام شده، اما این طرز فکر، ساده‌لوحانه است و بسیاری از موارد خاص، در آن در نظر گرفته نشده.

به عبارت دیگر، باید بگوییم که این همه‌ی داستان نیست و در واقع بازی هنوز تمام نشده؛ هر کدام از این شرکت‌ها، بازی‌های متفاوتی را انجام می‌دهند که موفقیت در آن‌ها منحصربه‌فرد نیست.

هر دو شرکت اپل و گوگل، در این بازی بسیار موفق عمل کرده‌اند، اما در بخش‌هایی کاملا متفاوت و جدا از هم. در عین حال، حتی چالش‌های پیش روی این دو شرکت نیز با هم یکی نیست و هر کدام با چالش‌های متفاوتی روبه‌رو می‌شوند.

  • اندرویدِ گوگل، بر بازار سلطنت می‌کند

در بازار داغ موبایل امروز، اندروید بین هشتاد تا 85 درصد از گوشی‌های هوشمند را در اختیار دارد که البته این عدد فوق‌العاده، بین انبوه تولیدکنندگان تلفن‌های هوشمند اندرویدی تقسیم می‌شود.

اما آی‌فون (به‌عنوان تنها موبایلی که سیستم‌عامل آی‌اواس را اجرا می‌کند) سهمی 10 تا 15 درصدی از بازار را در اختیار دارد.

طی سال‌های گذشته، سهم اندروید از بازار به شکل چشم‌گیری رشد داشته، در حالی که سهم اپل در مقایسه با دوران طلایی بعد از معرفی اولین نسل آی‌فون در سال 2007، به آرامی رو به کاهش بوده و به مقدار کنونی رسیده است.

در مقابل، گوشی‌های اندرویدی با این‌که تولید انبوه‌شان یک سال پس از آی‌فون آغاز شد، اما در مدت زمانی مشابه، محبوبیت بسیار بیشتری را کسب کرده‌اند.

این موضوع دست‌آورد بسیار بزرگی برای گوگل و یک مشکل بالقوه برای اپل است. با این حال، شرایط واقعا آن‌طوری نیست که در نگاه نخست به نظر می‌رسد، چراکه چیزهای بیشتری هم برای توجه کردن وجود دارد.

منبع:همشهري دانستنيها

کد خبر 331136

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha