همشهری آنلاین: رییس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت گفت: استرس و فشار روانی در محیط کار، از شایع‌ترین مشکلاتی است که سلامت جسمی و روحی افراد را تهدید می‌کند و به مخاطره می‌اندازد.

دکتر خسرو صادق نیت

 به گزارش همشهري آنلاين، دكتر خسرو صادق نيت، در همايش ايمني و سلامت كار افزود: به همين دليل، بايد نسبت به حذف استرس از محیط کار توجه جدي كرد و منابع انساني كشور را حفظ كرد.

رییس مرکز سلامت محیط و کاروزارت بهداشت، افزود: عوارض استرس محیط کار، می‌تواند ضربات سنگینی به نیروی کار جامعه و خانواده آنان وارد كند .

او گفت: به دنبال حوادث و بیماری‌های شغلی، نیروی کار ماهر و سرپرست خانواده را از دست می‌دهیم و این می‌تواند بار مالی و روحی فراوانی برای خانواده وی و جامعه ایجاد كند.

صادق نيت اظهار داشت: سازمان بین المللی کار، همواره به حذف استرس از محیط کار، توجه خاص کرده است و به همين دليل، سال جدید را با توجه به اهمیت موضوع، به اين امر، اختصاص داده است.

صادق نيت گفت :وزارت بهداشت طی سه دهه گذشته، برنامه‌های خوبي برای حفظ سلامت مردم از بدو تولد تا سنین کار داشته است و با صرف و پرداخت هزینه‌های سنگین آنان را برای ورود به بازار کار و توسعه آماده کرده است و به اعتقاد من، عدم توجه به تداوم سلامت آنان می‌تواند سبب صدمات جبران ناپذيري شود.

رییس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، افزود: بايد با ارتقاء دانش و مهارت کارشناسان در زمینه مدیریت استرس در محیط کار، نسبت به کاهش عوارض این عامل آسیب رسان، اقدام موثر داشت. به همين دليل، مرکز سلامت محیط و کار تلاش مي‌كند تا با بکارگیری هر چه مطلوبتر نیروهای تخصصی بخش خصوصی و دولتی، نسبت به حفظ و ارتقا سطح سلامت شاغلین کشور گام‌های موثر بردارد.

کد خبر 332168

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha