جمعه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: رحمان سیفی‌‌آزاد درباره آثار در دست تولید و نگارش مرکز امور نمایشی سیما سخن گفت و بیان کرد که سریال‌های «سلمان فارسی» و «موسی» در پاییز و زمستان به پیش‌تولید می‌رسند.

سریال

به گزارش مهر؛‌رحمان سیفی‌‌آزاد رییس مرکز امور نمایشی سیما  درباره سریال‌های ماه مبارک رمضان در شبکه‌های تلویزیون گفت: برنامه‌ریزی ما این است که در زمان پربیننده تلویزیون در تابستان که از زمان افطار تا ساعت ۱۱ شب است سریال‌ها را پخش کنیم که با توجه به این زمان دو شبکه می‌توانند سریال پخش کنند.

وی ادامه داد: شبکه های یک و دو برای پخش سریال رمضانی در نظر گرفته شده اند و اگر زمان‌بندی به ما اجازه دهد شاید شبکه دیگری هم برای پخش سریال اضافه شود.

پایان تصویربرداری «سرزمین کهن» در زمستان

رییس مرکز امور نمایشی سیما درباره آثار تاریخی این مرکز که قرار است در سال جدید به تولید برسد، عنوان کرد: هم‌اکنون سریال «معمای شاه» در حال پخش است و احتمالاً تا شهریور ماه تصویربرداری آن به پایان می‌رسد. «سرزمین کهن» نیز که از ابتدای امسال تصویربرداری فاز سوم آن آغاز شد، احتمال دارد در زمستان به پایان برسد. همچنین سریال «موسی» و سریال «سلمان فارسی» امسال به پیش تولید می‌رسند.

سیفی‌‌آزاد درباره سریال «موسی» که قرار است به کارگردانی جمال شورجه به تولید برسد، یادآور شد: این سریال هم‌اکنون در بازنویسی نهایی قرار دارد. یک تیم نویسندگی در حال نگارش آن است که آقای دکتر منصور براهیمی سرپرستی نویسندگان آن را بر عهده دارد.

پیش تولید «موسی» و «سلمان فارسی» در فصل های پایانی سال

وی همچنین درباره سریال «سلمان فارسی» توضیح داد: این سریال نیز توسط داوود میرباقری در حال نگارش است و این دو سریال در فصل‌های پاییز و زمستان وارد پیش‌تولید خواهند شد.

رییس مرکز امور نمایشی سیما درباره شبکه پخش این دو سریال فاخر، عنوان کرد: جدول پخش این دو سریال الفِ ویژه هنوز مشخص نیست. ما دو نوع برنامه‌ریزی برای پخش آثار داریم. یکسری از سریال‌ها مبتنی بر آنتن شبکه‌ها و نیاز کنداکتور تولید و ساخته می‌شوند و بعضی از سریال‌های تاریخی و اجتماعی ابتدا ساخته می‌شوند و بعد از تدوین مناسب و آماده‌سازی برای پخش در یک شبکه در نظر گرفته می‌شوند.

برای اولین بار دست سیما باز است و می‌تواند انتخاب کند

وی با اشاره به دیگر پروژه‌های این مرکز گفت: هم‌اکنون «سکوت» و «گذشته رها نمی‌کند» در حال نگارش هستند و سریال «گذشته رها نمی‌کند» را حجت قاسم‌زاده کارگردانی خواهد کرد.

سیفی‌آزاد درباره سریال‌های ماه رمضان، یادآور شد: هم‌اکنون هیچ‌کدام از سریال‌های ماه رمضانی قطعی نشده‌اند با این حال ما چند گزینه داریم که به تناسب آنتن، انتخاب و پخش خواهد شد. همچنان که قبل از عید هم چهار کار داشتیم و سه مورد از آنها برای پخش در نظر گرفته شد.

رییس مرکز امور نمایشی سیما اضافه کرد: سازمان معمولاً در مناسبت‌ها آثار کمی داشت و اکنون اتفاقی که رخ داده این است که ما پروژه‌های زیادی در دست داریم و از میان این پروژه‌ها چند مورد انتخاب می‌شوند اما بعضی از دوستان تیترهای حاشیه‌ساز می‌زنند که معلوم نیست چه چیزی را دنبال می کنند. آنها از این رویکرد سازمان به عنوان بی‌برنامگی نام می برند. این حرف‌ها عجیب است زیرا برای اولین بار دست سیما باز است و می‌تواند انتخاب کند. به نظر می‌رسد سیما هر کاری انجام دهد، عده‌ای هستند که به این اقدامات انتقادهایی وارد می‌کنند. این عده جز انتقاد کاری ندارند و شأن رسانه‌ای خود را به این ترتیب پایین می‌آورند.

انتخاب دو اثر از میان سریال‌های «برادر»، «چرخ و فلک» و «علی‌البدل»

وی ادامه داد: این افراد با وجود اینکه از تخصص لازم برخوردار نیستند صرفاً بر اساس شنیده‌های خود نظر می‌دهند. به این ترتیب جامعه ما به سمت شایعات پیش می‌رود که یک پدیده غلط اجتماعی است.

سیفی‌آزاد درباره پروسه جدید انتخاب آثار در ایام و مناسبت ها بیان کرد: پروسه فعلی ما برای انتخاب کارها این است که آثار آماده پخش می‌شوند سپس ما، آنها را می‌بینیم و بعد با یک جمع‌بندی بر اساس مؤلفه‌های مختلف دست به انتخاب می‌زنیم. گاهی شاید پرداختن به یک طبقه اجتماعی در سه سریال جذاب نباشد و ممکن است شما در هر سه سریال یک رنگ اجتماعی را ببینید بنابراین ما با در نظر گرفتن مجموعه‌ای از عناصر، دست به انتخاب می‌زنیم.

رییس مرکز امور نمایشی سیما در پایان با اشاره به سریال‌های ماه رمضانی گفت: برای ماه مبارک رمضان نیز ما دو اثر را از میان سریال‌های «برادر»، «چرخ و فلک» و «علی‌البدل» انتخاب می‌کنیم.

کد خبر 332171

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha