همشهری آنلاین: معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: ۱۰ هزار واحد تولیدی و صنعتی تعطیل و نیمه تعطیل در نقاط مختلف کشور امسال احیا می‌شود.

احیای تولید

علی یزدانی یكشنبه (12 ارديبهشت) در دیدار با استاندار و جمعی از كارآفرینان صنعتی استان مركزی در اراك، افزود: از این تعداد 9 هزار و احد در حوزه صنایع كوچك فعالیت دارند و بقیه كارگاه‌های تولیدی متوسط هستند.

وی ادامه داد: تكمیل دو هزار واحد صنعتی بالای 60 درصد پیشرفت فیزیكی نیز امسال در دستور كار وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار گرفته است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت اضافه كرد: 18 درصد واحد‌های تولیدی متوسط و 19 درصد واحدهای تولیدی مستقر در شهرك‌های صنعتی نقاط مختلف كشور در تعطیلی مطلق به سر می‌برند كه با شناسایی مشكلات، امسال در فهرست احیای توان تولید قرار گرفته‌اند.

وی اضافه كرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت به عنوان وزارتخانه محوری در امر اقتصاد، برنامه‌های مدونی در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و خروج واحدهای تولیدی از ركود و تعطیلی دارد و تقویت زیرساخت‌ها، تكمیل طرح‌های نیمه تمام با پیشرفت فیزیكی بالا نیز به عنوان راهبردی مهم مطرح است.

معان وزیر صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان كرد: توسعه تجارت خارجی به عنوان ماموریت مهم حوزه صنعتی با كیفیت تولید محقق می‌شود اما پیش از آن باید برای فعال سازی ظرفیت های اسمی راكد تلاش كردو برای تحقق این برنامه‌ها همكاری همه جانبه صاحبان صنایع، مدیران ارشد استان‌ها و بانك‌ها ضروری است.

یزدانی با بیان اینكه 33 طرح ملی بزرگ در راستای توسعه صادرات در نقاط مختلف كشور طراحی شده است، بیان كرد: با هدفگذاری صورت گرفته، صادرات غیر نفتی كشور در سال جاری 10 میلیارد دلار نسبت به سال گذشته افزایش می‌یابد.

وی ادامه داد: بیش از شش هزار و 600 طرح صنعتی نیمه كاره در استان مركزی وجود دارد كه 380 طرح بالای 60 درصد پیشرفت فیزیكی دارند كه همه این طرح‌ها تا پایان امسال به بهره برداری می‌رسد.

کد خبر 332443

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha