دوشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: قیمت سبد اوپک در ماه مارس نسبت به ماه پیش از آن کمتر از ۶ دلار رشد را تجربه کرده است و بررسی قیمت‌ها نشان می‌دهد که نفت اورینت اکوادور بیشترین رشد را در این بین تجربه کرده است.

به گزارش ایسنا، بررسی‌های اوپک از میزان رشد قیمت‌ها در ماه مارس نسبت به ماه پیش از آن نشان می‌دهد که انواع نفت سبد اوپک رشدی بیش از چهار دلار را تجربه کرده است که البته سهم ایران رشدی کمتر از شش دلار در این ماه بوده است.

طبق گزارش اوپک روند رشد قیمت‌ها در ماه مارس نیز ادامه داشته و در این ماه نسبت به ماه پیش از آن قیمت انواع نفت‌های سبک اوپک رشدی بین چهار تا بیش از شش دلار را تجربه کرده است.

طبق این آمار قیمت نفت سنگین ایران از 27.28 دلار در ماه فوریه به 33.23 دلار رسید که این حاکی از رشدی معادل پنج دلار و 95 سنت بوده است.

همچنین مقایسه‌ اوپک نشان می‌دهد که اگرچه در ماه‌های گذشته قیمت نفت با افزایش مواجه شده، اما به‌طور کلی قیمت نفت سنگین ایران از 49 دلار و 77 سنت سال گذشته امسال به 28.59 دلار افت کرده است، اما بیشترین رشد در ماه مارس را نفت اورینت اکوادور تجربه کرده است که نسبت به ماه قبل از آن قیمت هر بشکه نفت خام این کشور شش دلار و 75 سنت افزایش یافته است.

همچنین گران‌ترین نفت در سبد اوپک نفت موبران امارات با قیمت بیش از 40 دلار است.

طبق این مقایسه ماهانه قیمت سبد اوپک در ماه مارس به‌طور متوسط 5.93 دلار افزایش یافته و به 34 دلار و 65 سنت برای هر بشکه رسیده است که این میزان افزایش معادل رشدی بیش از 20 درصد است.

کد خبر 332559

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha