دوشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۰
۰ نفر

رئیس شرکت آرامکوی عربستان گفت که هنوز درباره عرضه اولیه همگانی سهام این شرکت انرژی، به‌علت مشکلات و پیچیدگی‌های بالقوه در فروش سهام، تصمیم‌گیری نشده است.

به گزارش خبرگزاري رويترز، خالد الفالح، رئيس شركت آرامكو افزود: سهام آرامكو، به‌علت حجم بالاي آن، تنها مي‌تواند توسط بازارهاي سهام بزرگ مانند نيويورك و لندن به‌صورت همگاني عرضه شود كه ممكن است منجر به مشكلات حقوقي بالقوه و پيامدهاي ناخواسته احتمالي شود. به گفته الفالح، عرضه سهام آرامكو در بورس نيويورك، احتمال شكايت‌هاي بي‌اساس عليه پادشاهي سعودي را به‌وجود خواهد آورد و عرضه سهام آرامكو در بورس لندن، ممكن است منجر به مطرح شدن پرسش‌هاي نامتناسب درباره دستيابي مقام‌هاي انگليس به درآمدها و دارايي‌هاي اين شركت شود.

به گفته الفالح، شركت آرامكو كه بزرگ‌ترين شركت انرژي جهان به شمار مي‌رود، سرمايه‌گذاري در زمينه گاز طبيعي مايع شده و طرح‌هاي مرتبط با گاز در خارج از اين كشور را بررسي مي‌كند و قصد ايجاد تاسيساتي در داخل عربستان در ارتباط با مواد شيميايي، توليد برق و انرژي‌هاي تجديدپذير دارد.

آرامكو چهارشنبه (٨ ارديبهشت) جزئيات طرح‌هاي اصلاحات مالي را براي حمايت از ورود به حوزه‌هاي تازه براساس طرح گسترده و فراگير اقتصادي رياض، اعلام كرد كه براساس آن، بخشي معادل كمتر از ٥‌درصد سهام آرامكو و همچنين سهام برخي شركت‌هاي وابسته به آن به‌صورت همگاني عرضه خواهد شد. عرضه اوليه همگاني سهام آرامكو، ممكن است در سال‌هاي ٢٠١٧ يا ٢٠١٨ صورت گيرد.

کد خبر 332593

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha