کارگروه نهاد نظارتی و قانونگذاری بازار سرمایه کره‌جنوبی به میزبانی سازمان بورس و اوراق بهادار و با حضور مدیران ارشد بازار سرمایه و اعضای کارگروه کره‌جنوبی تشکیل شد.

به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني بازار سرمايه، اين كارگروه با حضور جمعي از مديران ارشد بازار سرمايه ايران و مديران ارشد نهاد نظارتي و قانونگذاري كره‌جنوبي شامل هوبين كيم، سانگوان اوه، جونگ سونگ آن، داي چون كيم و جونگ سوك هان با موضوع نهاد نظارتي و قانونگذاري كشور كره‌جنوبي برگزار شد. در اين كارگروه، وظايف نهاد نظارتي و قانونگذاري كره‌جنوبي براي مديران ارشد بازار سرمايه تشريح شد. هوبين كيم، يكي از مديران ارشد نهاد نظارتي و قانونگذاري كره‌جنوبي، وظايف و مسئوليت‌هاي اين نهاد را براي اعضاي كارگروه و مديران ارشد بازار سرمايه تشريح كرد.

براساس اين گزارش، نهاد نظارتي و قانونگذاري كره‌جنوبي يك نهاد مدني و غيردولتي محسوب مي‌شود كه وظايفي از قبيل نظارت و بررسي بر قوانين و مقررات بانك‌ها، شركت‌هاي كارگزاري و مؤسسات مربوطه و همچنين شركت‌هاي مرتبط با بازار سرمايه اين كشور را دارد. تحقيقات بر معاملات مشكوك و تصويب اصول حسابداري از ديگر وظايف اين نهاد به‌شمار مي‌رود. هوبين كيم در اين خصوص ادامه داد: نهاد نظارتي و قانونگذاري كره‌جنوبي بر 56شركت با ارزشي بالغ بر 301ميليارد دلار آمريكا نظارت دارد. سود خالص اين نهاد تا سال2015 ميلادي، 2ميليارد دلار آمريكا برآورد شده است. پارك گئون هي، رئيس‌جمهور كره‌جنوبي براي انجام سفر مهم و تاريخي خود به ايران عصر روز يكشنبه وارد تهران شد.

کد خبر 332595

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha