مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۰۵:۱۴
۰ نفر

سخنگوی وزارت بهداشت درباره خودکشی یک بیمار در بیمارستان میلاد گفت ما قائل به شفاف‌سازی و اطلاع‌رسانی به بیمار و خانواده آن هستیم و حریم شخصی باید برای این افراد ایجاد شود.

بیمارستان میلاد

ايرج حريرچي افزود: خطاي پزشكي در همه جاي دنيا رخ مي‌دهد و كشور ما مصون نيست اما بايد مسئولان توجه كنند كه با توجه به رسانه‌هاي اجتماعي، ما در اتاق شيشه‌اي زندگي مي‌كنيم و نمي‌شود مسائل را مخفي گذاشت. وي تصريح كرد: در بيمارستان ميلاد كه يك بيمارستان كارگري و متعلق به تأمين‌اجتماعي است اگر فردي خدمت اورژانسي بكند يا مددكاري، حمايت مي‌شود. هموطن ما متأسفانه اقدام به‌خودكشي كرده و دچار آسيب جدي شده اما در مورد سوابق، نوع بيماري، اينكه آيا درخواست پول شده يا نه يا درخواست ديگري جز سونوگرافي داشته، بررسي شده اما بايد مرجع قضايي رسيدگي كند.

حريرچي گفت: ما اطلاعاتمان دقيق است، علت مشخص است، حتي وضعيت مراجعه و اقداماتي كه براي اين بيمار انجام شده نيز مشخص است اما منتظر اعلام نظر مراجع قضايي هستيم .وي گفت: در تمام اين خطاها، درصدي بيمارستان مقصر است اما شدت آن متفاوت است. برادرزاده اين بيمار مدعي است عمويم دچار درد شكمي شديد شده بود و در بوئين زهرا درمانش به خوبي انجام نشد و به همين‌خاطر به بيمارستان ميلاد تهران مراجعه كرد اما چون اعتبار دفترچه بيمه‌اش تمام‌شده بود از او طلب 300هزار تومان پول كرده بودند و به‌رغم آنكه بستگان ما در مسير بودند تا پول برسانند بيمارستان از بستري وي ممانعت كردند.۲ روز گذشته مرد ميانسالي كه به‌علت درمان به بيمارستان ميلاد مراجعه كرده بود خود را از طبقه اول اورژانس به طبقات زيرهمكف پرتاب و خودكشي كرد.

مدير روابط عمومي بيمارستان ميلاد ضمن تأييد اين خبر گفت: متأسفانه اين اتفاق رخ داده است اما ماجرا آنگونه نبوده كه در برخي رسانه‌ها منتشر شده است و به اجبار در اخذ هزينه‌هاي درماني ارتباطي ندارد. رحمتي با بيان اينكه جمعه اين فرد به اورژانس بيمارستان ميلاد مراجعه مي‌كند و ويزيت اوليه‌اش انجام مي‌شود و سپس براي انجام آزمايش‌ها به سونوگرافي بيمارستان ارجاع داده مي‌شود. اما از آنجا كه دفترچه‌اش فاقد اعتبار بوده، از او و همراهش مي‌خواهند كه به سوپروايزر بيمارستان مراجعه و پشت برگه‌اش را امضا كند. مديرروابط عمومي بيمارستان ميلاد گفت: اين فرد به سوپروايزر مراجعه نكرده و خود را از طبقه اول اورژانس به زيرهمكف پرتاب كرده است و اكنون در كماست.

مرداد گذشته بود كه تقي نوربخش، مديرعامل سازمان تأمين‌اجتماعي از روند حذف تدريجي دفترچه‌هاي بيمه تأمين‌اجتماعي از شهريور خبر داد و گفت: بنابر تصويب شوراي‌عالي بيمه از تير امسال 2سازمان بيمه خدمات سلامت و تأمين‌اجتماعي با وحدت‌رويه عمل مي‌كنند و براي يكسان شدن خدمات بيمه پايه در كشور و رفع امكان هرگونه سوءاستفاده از شهريور امسال تمام دفترچه‌هاي بيمه پايه حذف مي‌شود و كارت‌هاي هوشمند الكترونيك سلامت جاي آن را مي‌گيرد. البته چند روز بعد از سوي روابط عمومي اين سازمان اعلام شد كه در مرحله نخست، تنها دفترچه كاغذي بيماران خاص حذف مي‌شود چراكه شمار بيماران خاص 320هزار نفر است كه بيشترين هزينه‌ها و بيشترين تسهيلات را نياز دارند. البته در گفت‌وگوي همشهري با مسئول روابط عمومي اين سازمان حذف دفترچه‌هاي بيمه طرحي كه قرار بود بنا بر تأكيد قانون برنامه پنجم توسعه درباره الكترونيكي‌كردن فعاليت‌هاي بيمه‌اي از اول شهريور‌ گذشته اجرايي شود، به زماني نامعلوم موكول شد.

  • وعده‌هايي كه محقق نشدند

مرداد‌ماه93نوربخش مديرعامل تأمين‌اجتماعي از جايگزين شدن كارت هوشمند به‌جاي دفترچه‌هاي بيمه طي 3‌ماه آينده خبر داد كه اين مهم نيز طي آن سال رخ نداد. حتي پس از اين وعده در شهريور93 دكتر عباس كبريايي‌زاده، رئيس هيأت مديره سازمان تأمين‌اجتماعي اعلام كرد: پيش‌بيني شده تا پايان شش‌ماهه اول امسال امكان حذف دفترچه‌هاي درماني را براي بيماراني كه به مراكز ملكي تأمين‌اجتماعي مراجعه مي‌كنند فراهم كنيم. همچنين اين بيماران مي‌توانند با كارت‌هاي هوشمندي كه در اختيار آنها قرار داده مي‌شود، خدمات را دريافت كنند كه البته اين موضوع نيز اجرايي نشد.

  • 2وزارتخانه مقصر

درصورت اجرايي‌شدن پرونده الكترونيك سلامت كه 2 وزارت بهداشت و رفاه در اجراي آن تأخير غيرقانوني كرده‌اند دفترچه‌هاي بيمه كاغذي حذف مي‌شود، نياز به تمديد بيمه درمان از بين مي‌رود، سوءاستفاده از دفترچه‌هاي متعدد غيرممكن مي‌شود و شهروندان ايراني فقط با ارائه كد ملي از خدمات بيمه‌درماني به‌عنوان حق هر ايراني در قانون اساسي برخوردار خواهند شد.

  • نگوييد بيمارستان دولتي بگوييد تأمين‌اجتماعي

وزارت بهداشت در اطلاعيه‌اي از اينكه برخي رسانه‌ها در خبر مربوط به بيمارستان ميلاد از عنوان بيمارستان دولتي استفاده كرده‌اند انتقاد كرد .وزارت بهداشت در اين اطلاعيه از رسانه‌ها درخواست كرده است نسبت به اطلاق مركز درماني دولتي و غيردولتي دقت لازم را به‌عمل آورند. در اين اطلاعيه تصريح شده است: اداره كل نظارت بر درمان نسبت به پيگيري اين موضوع اقدام لازم را انجام خواهد داد. براساس دستورالعمل‌هاي ابلاغي، تمامي بيمارستان‌هاي دولتي و غيردولتي موظف به پذيرش بيماران اورژانسي در هر شرايطي هستند.

کد خبر 332619

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha