همشهری آنلاین: وزارت خارجه سوریه سخنان نخست وزیر نروژ درباره امکان ارسال نظامیان این کشور به بهانه مبارزه با داعش و به منظور آموزش آنچه که وی «مبارزان سوری» نامید را دخالت آشکار در امور سوریه دانست.

 دمشق سخنان نخست وزیر نروژ را دخالت آشکار در امور سوریه خواند

به گزارش ايرنا، يك مقام مسئول در وزارت خارجه سوريه روز سه شنبه در گفت و گو با خبرگزاري رسمي سوريه (سانا) اين سخنان را محكوم كرد و گفت: اين اظهارات دخالت آشكار در امور داخلي سوريه و نقض حاكميت، امنيت و ثبات اين كشور است.

وي افزود: سوريه اين سخنان را محكوم و اعلام مي كند كه هرگونه اقدامي دراين باره مخالف قوانين بين المللي و در تناقض با قطعنامه هاي شوراي امنيت سازمان ملل در موضوع مبارزه با تروريسم است.

اين مقام مسئول بيان كرد: چنين اقداماتي دخالت آشكار در امور داخلي سوريه و نقض حاكميت كشور و غيرقابل توجيه است و تا زماني كه با هماهنگي و همكاري حكومت سوريه انجام نشود، نمي توان آن را مبارزه با تروريسم دانست.

وي اضافه كرد: كساني كه اراده و عزم واقعي براي مبارزه با گروه هاي تروريستي داعش و النصره دارند، نبايد با سياست هاي دوگانه برخورد و تروريست ها را به خوب و بد تقسيم كنند، زيرا هر شخصي كه در خاك سوريه اسلحه خود را به سوي ملت و حكومت قانوني سوريه نشانه رود، تروريست است.

اين مقام مسئول تصريح كرد: بحران سوريه نشان داد كه همه گروه هاي تروريستي كه اسلحه خود را به سوي ملت اين كشور نشانه رفته اند با هم ارتباط ساختاري و تداركاتي دارند و از انديشه تكفيري تغذيه مي كنند.

وي گفت: جمهوري عربي سوريه از جامعه جهاني و افكارعمومي نروژ مي خواهد كه در مقابل چنين تصميم هاي غير مسئولانه كه باعث گسترش تروريسم در منطقه و جهان مي شود، بايستند.

نخست وزير نروژ روز دوشنبه گفته بود كه كشورش قصد دارد 60 نظامي خود را به منظور آموزش 'مبارزان سوري' با هدف مبارزه با گروه تروريستي داعش به سوريه اعزام كند.

کد خبر 332702

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha