سه‌شنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: محمد رضا عارف با بیان اینکه برای ریاست مجلس رقابتی با علی لاریجانی ندارد، گفت: مواضع‌ام شکل‌گیری مجلسی تعاملی با مشارکت همه نمایندگان و فراکسیون‌ها است.

عارف

به گزارش ایسنا، محمدرضا عارف در حاشیه مراسم گرامیداشت مقام استاد در دانشگاه خوارزمی در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی درباره شانسش برای ریاست مجلس دهم، اظهار کرد: اینکه گفته شود چند درصد شانس دارم درست نیست چرا که باید ابتدا فراکسیون‌ها در مجلس تشکیل شوند و بعد در زمینه انتخاب هیات رئیسه تصمیم‌گیری می‌شود.

وی در پاسخ به پرسشی درباره اینکه آیا میان وی و لاریجانی برای ریاست مجلس رقابتی وجود دارد یا خیر؟ اظهار کرد: اولا ممکن است نامزدهای دیگری نیز برای ریاست مجلس مطرح شوند و اساسا هر کسی که فکر می‌کند توانایی ریاست مجلس را دارد باید برای آن کاندیدا شود. در ثانی از الان نمی‌توانیم بگوییم که چه کسی رئیس مجلس خواهد شد چرا که در این زمینه لازم است ابتدا فراکسیون‌ها تشکیل شوند و بحث انتخاب هیات رئیسه را در مجلس دنبال کنند و از دیدگاه من هر تصمیمی که مجلس بگیرد مناسب‌تر و بهتر است.

رئیس شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان در پاسخ به پرسش دیگری درباره امکان دو قطبی شدن فضای مجلس بر اثر رقابت بین او و لاریجانی، اظهار کرد: من با لاریجانی رقابتی ندارم و موضع‌ام را بارها اعلام کرده‌ام که به دنبال شکل گیری مجلسی تعاملی هستیم تا تمام فراکسیون‌ها و همه نمایندگان در آن مشارکت داشته باشند.

عارف افزود: در عین حال وقتی برای پستی دو یا سه نفر کاندیدا باشند قطعا با پیگیری ساز و کاری به یک نفر خواهند رسید که این سازوکار می‌تواند تفاهم، رای گیری یا ریش سفیدی باشد.

وی در واکنش به مساله دلارهای بلوکه شده ایران توسط آمریکا، اظهار کرد: من از موضع بسیار روشن و محکم دولت در این زمینه تشکر می کنم که بلوکه کردن دلارهای ایران را تعبیر به دزدی کردند و واقعیت نیز همین است. امیدوارم بتوانیم از طریق نهادهای حقوقی و بین‌المللی این مساله را پیگیری کنیم.

رئیس شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان درباره امکان رابطه ایران با آمریکا در فضای پسابرجام، اظهار کرد: خطوط قرمز ما در سیاست خارجی مشخص است و به غیر از رژیم غاصب صهیونیستی که آن را به رسمیت نمی‌شناسیم با سایر کشورها در چارچوب منافع ملی‌مان اهل تعامل، گفت‌وگو و مذاکره هستیم اما در عین حال در برابر قلدری و زورگویی نیز تسلیم نمی‌شویم.

عارف در پاسخ به پرسشی درباره اینکه آیا در میثاق نامه امضا شده با اعضای لیست امید به مساله ریاست وی در مجلس نیز اشاره‌ای شده است یا خیر؟ گفت: اولا در گفتمان اصلاحات هیچ وقت بر یک فرد متمرکز و متوقف نمی‌شویم چرا که گفتمان اصلاحات یک گفتمان فردی نیست بلکه یک رویکرد است و در درون آن رویکرد که بر مبنای حاکمیت گفتمان انقلاب است، گفتمان اصلاحات را نیز دنبال می‌کنیم.

وی افزود: در زمینه میثاق‌نامه هم باید بگویم موضوع از این قرار است که همه نامزدهایی که در لیست امید بوده‌اند میثاق بسته‌اند تا در مجلس نیز در فراکسیون امید شرکت کنند.

رئیس شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان گفت: طبیعتا انتظار داریم در هر موردی هم اعضای لیست امید بر اساس نظر فراکسیون عمل کنند.

عارف در واکنش به تشکیل فراکسیون اصولگرایان برای مجلس دهم اظهار کرد: ما به دنبال تشکیل فراکسیون امید هستیم و آخرین آماری که از مرحله اول و دوم انتخابات داریم حضور 168 نفر در لیست امید است که متاسفانه برخی از رسانه‌های اصلاح طلب عدد 124 نفر را که برای مرحله اول انتخابات بود مطرح کردند که باعث خوشحالی رقبایمان شد و البته ما هم از خوشحالی آنها خوشحالیم اما مطمئنا تا 168 نفر پتانسیل عضویت در ائتلاف امید در مجلس را دارند و بخشی از مستقلین هم اعلام آمادگی کرده‌اند.

وی در پایان گفت: اینکه از این تعداد چند نفر در فراکسیون امید در مجلس حضور داشته باشند به عهده خود آن نمایندگان است که در نهایت با تشکیل مجلس تعداد دقیق و قطعی آن مشخص خواهد شد.

کد خبر 332705

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha