همشهری آنلاین: رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر شکل گیری اقتصاد کارآمد و ثروت زا، گفت: باید همگی ۲۰ سال مجاهدت کنیم تا یک اقتصاد قوی و برون زا ایجاد کنیم.

لاریجانی علی

به گزارش مهر، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در دیدار با وزیر و مدیران ارشد وزارت آموزش و پرورش که به مناسبت هفته معلم در تالار مدرس مجلس شورای اسلامی برگزار شد، با اشاره به ارزش کار معلمی اظهار داشت: در کنار سختی‌های کار معلمی، این شغل لذت‌هایی دارید که انسان را به این سمت می‌کشاند و نباید تردید کنیم که آموزش و پرورش جزو دستگاه‌های راهبردی کشور است و کارهای مهمی در این دانشگاه عمومی انجام می‌شود.

لاریجانی در ادامه با طرح این سئوال که چرا با وجود اذعان همه به اهمیت آموزش و پرورش مشکلات باقی است، ادامه داد: سهم بودجه آموزش و پرورش از اعتبارات عمومی کشور حدود ۳۰ هزار میلیارد تومان است و این در حالی است که بودجه کل کشور حداکثر ۲۷۰ تا ۲۸۰ هزار میلیارد تومان است؛ امسال نیز کل بودجه کشور ۲۲۰ هزار میلیارد تومان است.

وی تاکید کرد: آگر کشور زاینده‌ای در اقتصاد نباشیم همه بخش‌ها از جمله آموزش و پرورش دچار مشکل می‌شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به وجود ۴۰۰ هزار میلیارد تومان پروژه عمرانی نیمه تمام در کشور اظهار داشت: این در حالی است که هر سال بودجه عمرانی بیشتر از ۲۰ هزار میلیارد تومان نیست و با این حساب ۳۰ سال طول می کشد که این پروژه‌ها تمام شود.

لاریجانی تصریح کرد: باید افرادی کارآفرین تربیت کنیم نه مدرک گرا؛ در سفرهای استانی دو تا گونی نامه می‌آید که درخواست شغل در دستگاه‌های دولتی دارند، در حالی که سیاست کشور کوچک سازی دستگاه‌های دولتی است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه باید دست به دست هم بدهیم و یک نظام اقتصادی کارآمد و ثروت زا بسازیم، گفت: باید۲۰ سال مجاهدت کنیم تا یک اقتصاد قوی و برون زا درست کنیم که صادرات و تولید آن قوی باشد.

لاریجانی خطاب به مدیران آموزش و پرورش گفت: بخشی از این کار برعهده ما است و بخشی از آن بر عهده شما است.

وی با تاکید برلزوم پرهیز از تمرکزگرایی در اقتصاد کشور افزود: متاسفانه ساختار قانون اساسی ما تمرکزگرا است و وزرا همه کاره هستند و اگر قرار باشد کاری را بگیریم و به بخش دیگری بسپاریم شورای نگهبان ایراد می گیرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شرایط کشور در حوزه اقتصادی رو به تحول است و در سالهای بعد نیز بهتر خواهد شد و این گرفتاری ها برطرف می شود، تصریح کرد: در عین حال هنوز اقتصاد قوی و کارآمدی نداریم و باید در این راستا حرکت کنیم.

لاریجانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ضرورت توجه به ارزش‌های اخلاقی در جامعه گفت: روحیه افشاگری که در کشور ما ترویج شد کار گروه‌های چپ در اول انقلاب بود که باعث پرده دری شد؛ در حالی که پرده دری، کشور و جامعه را از هم می‌پاشد.

کد خبر 332708

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha