سه‌شنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۳
۰ نفر

منظور از اعتیاد معمولا وابستگی شدید به مواد‌مخدر است اما مهندس جوانی که مدتی قبل توسط پلیس فتا دستگیر شد، اعتیاد عجیبی داشت. او معتاد بازی‌های رایانه‌ای و تحت‌شبکه بود و کارش به جایی رسیده بود که برای خرید اکانت بازی، مجبور به سرقت اینترنتی شد.

اين اتفاق مدتي قبل در مشهد رخ داد. ماجرا با شكايت مرد جواني آغاز شد كه مي‌گفت از حساب عابربانكش پول برداشت شده و اين در حالي است كه خودش از اين ماجرا بي‌خبر بوده و در حقيقت به حسابش دستبرد زده‌اند. با شكايت اين مرد در پليس فتاي مشهد، تحقيقات مأموران آغاز و مشخص شد كه از حساب شاكي به‌صورت اينترنتي برداشت شده است.

در ادامه معلوم شد سارق پس از دستبرد به‌حساب شاكي با پول آن اقدام به خريد اكانت بازي‌هاي آنلاين كرده است. مأموران پليس همانطور كه پيش مي‌رفتند به مرد جواني رسيدند كه مهندس كاميپوتر بود و در يكي از سازمان‌ها كار مي‌كرد. وقتي معلوم شد كه سرقت‌ توسط اين مرد صورت گرفته است، دستور بازداشت وي صادر شد و مأموران او را دستگير كردند.

متهم به اداره پليس منتقل شد و وقتي شاكي مقابلش قرار گرفت، وي را شناخت. بررسي‌ها نشان مي‌داد كه سارق اينترنتي يكي از همكاران قديمي شاكي بوده كه حدود 1.5 سال قبل با هم كار مي‌كردند. متهم گفت: زماني كه من و شاكي همكار بوديم، يك روز او مي‌خواست خريد اينترنتي انجام دهد و اين كار را با گوشي من انجام داد و از همان زمان اطلاعات و رمز او را به‌دست آوردم.

مدت‌ها از اين ماجرا گذشت و من طي ماه‌هاي اخير به‌شدت به يكي از بازي‌هاي آنلاين معتاد شدم، طوري كه شب و روز مشغول اين بازي هستم و همه زندگي‌ام را در بر گرفته است. بامداد چند روز قبل بود و من مشغول بازي بودم كه مجبور شدم اكانت بخرم. حسابم اما موجودي نداشت و همان موقع به ياد حساب دوستم افتادم كه اطلاعاتش را داشتم. اين اطلاعات را وارد كردم و موفق شدم اكانت بخرم. پس از آن به اين كار ادامه دادم و چندبار ديگر هم به‌حساب او دستبرد زدم تا اينكه بالاخره لو رفتم و پليس مرا دستگير كرد. سرهنگ جهانشيري، رئيس پليس فتاي خراسان رضوي با بيان اين خبر گفت: پس از اعترافات متهم، براي او قرار قانوني صادر شد و اين پرونده در اختيار مرجع قضايي قرار گرفت.

کد خبر 332732

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha