همشهری‌آنلاین: فعالیت‌های اجرایی و خدماتی که بخش اجرایی نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در اختیار مراجعان قرار می‌دهد از سوی حسین صفری مدیر کمیته اجرایی و رفاهی بیست ونهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران تشریح شد.

به گزارش خبرگزاری ایبنا حسین صفری، مدیر کمیته اجرایی و رفاهی بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، با اشاره به روند انتقال نمایشگاه کتاب از مصلی تهران به شهر آفتاب، عنوان کرد: به طور کلی موضوع «ایمنی و امنیت»، «حمل و نقل، ترافیک و دسترسی» و در نهایت بحث «عمران و زیرساخت» عمده نگرانی‌های ما در امور اجرایی نمایشگاه کتاب بودند.

صفری درباره اقدامات انجام شده در زمینه ایمنی نمایشگاه کتاب گفت: ما جلسات بسیاری را با ستاد بحران شهرداری تهران، شورای تأمین استان تهران و مجموعه‌های مختلف ایمنی برگزار و موارد مختلفی را در تمامی بخش‌ها به صورت جزئی بررسی کردیم. بر این اساس ستاد بحران و آتش‌نشانی در مجموعه نمایشگاه به صورت دائمی و اورژانس و هلال احمر به صورت موقت مستقر شد که در ادامه کار استقرار دائمی آنها نیز انجام خواهد شد.

مدیر کمیته اجرایی و رفاهی این دوره از نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، موضوع «حمل و نقل و ترافیک» را از موضوعات بسیار مهم در دسترسی به نمایشگاه عنوان کرد و گفت: با هماهنگی‌های لازم میان پلیس راهور، سازمان اتوبوسرانی، تاکسیرانی و متروی تهران، کارگروهی تشکیل دادیم و با ظرفیت‌سنجی فضای نمایشگاه، موضوع توزیع جمعیت و دسترسی به سالن‌های مختلف در نمایشگاه را بررسی کردیم. به طوری که بازدید کنندگان بتوانند به راحتی از ورودی‌های مختلف به نمایشگاه و سالن‌های مختلف دسترسی داشته باشند.

وی همچنین درباره برخی اقدامات انجام شده در حوزه «عمران و زیرساخت» نمایشگاه توضیح داد: ما در نمایشگاه امسال 110 هزار متر مربع فضای مسقف داریم که 45 هزار متر مربع آن فضای مسقف دائم و باقی موقتی هستند. سالن‌های کودک و دانشگاهی به صورت دائم باقی می‌مانند، اما سالن‌های دانشگاهی و آموزشی، موقت هستند و پس از نمایشگاه جمع‌آوری خواهند شد.

صفری با اشاره به همکاری و همدلی بسیار خوب مجموعه‌ها و دستگاه‌های مختلف در برپایی این دوره از نمایشگاه ادامه داد: نیاز اعلامی ما برای برق این مجموعه 9 مگاوات بوده که با همکاری خوب وزارت نیرو این برق تأمین شد. همچنین ظرفیت استفاده از چهارهزار دستگاه کارتخوان و هزار و 500 خط تلفن بر بستر فیبر نوری و اینترنت مجموعه نیز تأمین شده است. به طور کلی مجموعه این اقدامات نشان داد که همدلی و هماهنگی میان دستگاه‌های مختلف می‌تواند به انجام کارهای بزرگ این چنینی منجر شود.

مدیر کمیته اجرایی و رفاهی این دوره از نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در تشریح وضعیت پارکینگ‌های نمایشگاه نیز گفت: 7500 محل برای پارکینگ خودروهای شخصی برای بازدیدکنندگان پیش بینی شده و محل دیگری نیز برای ایجاد 2500 پارکینگ دیگر مدنظر داریم که هنوز توافقات نهایی انجام نشده است. همچنین سه هزار پارکینگ به غرفه داران، هزار پارکینگ به سازمان‌ها و عوامل اجرایی و 200 پارکینگ نیز به خبرنگاران اختصاص داده شده است.

وی با اشاره به سابقه مدیریتی خود در ادوار مختلف نمایشگاه کتاب تهران عنوان کرد: مجموعه مدیریت مصلی با نگاه فرهنگی خود در بخش‌های مختلف و سالن‌های مختلف هر سال شرایطمان را تغییر می‌داد، به طوری که ما در دوره‌ای حتی در شبستان و رواق‌ها و در دوره‌ای در خیابان چادر می‌زدیم اما از دسترسی آسان و امکانات رفاهی راضی بودیم چرا که دو مزیت اصلی مصلی بود. ما سعی کردیم همان امکانات را به شکل متوسطی در شهر آفتاب تأمین کنیم. به ویژه راه‌اندازی مترو عمده نگرانی ما را در موضوع رفاهی کاهش داد.

صفری درادامه از حضور 250 دستگاه ون در مجموعه پارکینگ شاهد و کمک 10 اتوبوس مستقر در پارکینگ‌های دیگر نیز به منظور سرویس دهی خبر داد و گفت: به دلیل اینکه سال اول برگزاری را می‌گذرانیم مشکلات وجود دارد اما اطلاع‌رسانی‌ها کامل نشده و بر این اساس دوستان شهرستانی ما در بخش خودروهای شخصی مستقر شدند که مشکلات کمی ایجاد کرد.

مدیر کمیته اجرایی و رفاهی نمایشگاه کتاب با بیان اینکه 50 دستگاه شاتل در داخل مجموعه حمل و نقل را برعهده دارند گفت: انتظار ما در بخش قطع برق بیشتر از اینها بود چرا که قطع برق دستگاه‌های کارت خوان به حوزه زیرساخت‌ها برمی‌گردد اما تا دیروز هزار و 795 دستگاه کارت خوان به غرفه‌های داخلی تحویل دادیم و بخش عمده از طریق سیستم زیرساختی وایرلس تأمین شد.

وی ضمن اشاره به اینکه موارد آسیب شناسی و نواقص روزانه بررسی می‌شود در پاسخ به این سؤال که چرا برخی سالن‌های ناشران داخلی دارای بنرهای اطلاع رسانی نیستند افزود: در مجموعه نمایشگاه 6 نقطه را برای اطلاع رسانی رایانه‌ای پیش بینی کردیم و نزدیک به 7 ایستگاه توزیع نقشه تدارک دیده شده. در داخل هم 12 ایستگاه برای سالن‌ها پیش بینی کرده‌ایم و روز گذشته از ساعت 12 ظهر نقشه‌ها آماده شد ولی دلیل دیر هنگام آماده شدن آن تغییرات مداوم بود.

صفری همچنین با اشاره به اسکان 24 ساعته دانشجویان شهرستانی، از ایجاد امکان برای اسکان ناشران شهرستانی خبر داد و گفت: با همکاری خوبی که با مجموعه شهرداری، حرم مطهر و بهشت زهرا(س) داشتیم، توانستیم علاوه بر اسکان دانشجویان شهرستانی، امکانی برای اسکان ناشران شهرستانی ایجاد کنیم که به صورت رایگان خواهد بود.

کد خبر 332868

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha