مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: رییس انجمن علمی پیشگیری از خودکشی نتایج تحقیقات انجام شده در کشور درباره خود کشی، را بیان کرد و گفت: افسردگی احتمال وقوع خودکشی را ۶ برابر، اعتیاد و الکل ۳ برابر و بیکاری و سیگار احتمال خودکشی را ۲ برابر می‌کند.

جلسه رفتارهای پرخطر

به گزارش وبدا، در جلسه بررسی پیشگیری از اقدامات پرخطر در رفتارهای اجتماعی، دکترسيد كاظم ملکوتی با بیان اینکه در حال حاضر افسردگی در جامعه از 5 درصد به 11 درصد افزایش یافته است، گفت: این مسئله نشان می‌دهد که اگر اقدامات لازم را انجام ندهیم، خودکشی در سال‌های آینده افزایش می‌یابد.

به گفته وی، ارائه خدمات پیشگیرانه در پیشگیری و جلوگیری از وقوع خودکشی دارای اهمیت است و انجمن جلوگیری از خودکشی این آمادگی را براي تعامل هر چه بیشتر با وزارت بهداشت و بهزیستی به منظور پیشگیری از وقوع خودکشی دارد.

رئیس انجمن علمی پیشگیری از خودکشی افزود: ارائه خدمات مشاوره و راه‌اندازی سامانه‌هایی در این زمینه براي کاهش خودکشی بسیار مؤثر بوده و لازم است با ارتباط بین‌بخشی با دستگاه‌ها مانع از بروز خودکشی در کشور شویم.

در ادامه جلسه، رییس انجمن روانپزشکان کشور شیوه انعکای خودکشی را توسط رسانه‌ها مهم برشمرد و بر عدم انعکاس خودکشی به گونه ای که باعث قهرمان پروری شود تاکید کرد و افزود: باید در انعکاس خبر خودکشی از اصولی خاص تبعیت شود و رسانه‌ها بايد نسبت به این مقوله فنی و حرفه ای عمل کنند.

رییس انجمن روانپزشکان افزود: افرادی که مقاوم به درمان افسردگی هستند بیشتر در معرض خودکشی می باشند.

کد خبر 333168

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha