دوشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۰۶:۱۱
۰ نفر

همشهری دو - الهام مرادی: خیلی از خانم‌ها و دخترخانم‌های باحجاب برای پوشش و حفظ حجاب سر، از روسری استفاده می‌کنند.

روسری

خوشبختانه تنوع اين محصول، هم از نظر جنس و هم از نظر طرح و رنگ و اندازه در بازار بسيار زياد است. همين تنوع زياد هم باعث مي‌شود كه خانم‌ها در انتخاب اين پوشش كمي سردرگم شوند. در ضمن خيلي از بانوان محجبه ما دوست دارند كه روسري‌شان را با مدل‌هاي متنوعي ببندند كه اين هم مهارت خاص خود را مي‌خواهد. خوشبختانه بايد بدانيد كه اگر‌دنبال مدل‌هاي حجاب باشيد تنوع بيشتري هم براي بستن روسري پيش‌رويتان قرار خواهد داشت. اينجا، هم نكاتي كاربردي درباره بستن اين پوشش خواهيد خواند و هم درباره اينكه چه نوع روسري و با چه رنگي به چه فرمي از صورت مي‌آيد خواهيم گفت.

  • چند نكته كليدي درباره بستن روسري

اگر مي‌خواهيد حجاب‌تان كاملا حفظ شود پيشنهاد مي‌كنيم كه زير روسري‌تان از كلاه‌هاي مخصوص حجاب استفاده كنيد. چرا؟ چون باعث مي‌شود روسري بهتر روي سر بماند و فرمش را حفظ كند.

يكي از مشكلات خانم‌ها هنگام استفاده از روسري اين است كه روسري‌ها پس از چند ساعت فرم اوليه بستن را از دست مي‌دهند و اصطلاحا شل مي‌شوند. براي جلوگيري از اين موضوع و بهتر فرم‌دادن به روسري، معمولا از سوزن‌هاي ته‌گرد استفاده مي‌شود تا مدلي كه مي‌بنديد از هم وا نرود.

يادتان باشد هنگام خريد روسري، سراغ روسري‌هاي بزرگ برويد. اين روزها روسري‌هايي در اندازه‌هاي كوچك در بازار موجودند كه براي حفظ حجاب، شما را به دردسر خواهند انداخت.

هنگام بستن روسري، حواستان به طرح و نقش روي آن باشد. روسري شما زماني زيباتر به‌نظر مي‌رسد كه اين طرح‌ها و نقش‌ها به‌طور متوازن روي سرتان ديده شود. طوري آن را تا بزنيد و روي سر تنظيم كنيد كه طرح آن متوازن و متقارن روي سر قرار بگيرد.

شايد ديده باشيد كه روسري خانم‌هاي عرب، مخصوصا لبناني‌ها خيلي صاف و منظم روي سرشان مي‌ايستد. آنها از يك طلق شفاف زير روسري‌شان استفاده مي‌كنند. اين طلق هم از همان جنسي است كه همراه شيرازه براي جزوه‌هايمان استفاده مي‌كنيم. طلق‌هاي روسري را به شكل ذوزنقه مي‌برند و لبه‌هاي تيزشان را گرد مي‌كنند. شما هم مي‌توانيد از اين ترفند براي پوشيدن روسري استفاده كنيد.

  • روسري چه رنگي انتخاب كنيم؟

اينكه روسري شما چه رنگي باشد بستگي به رنگ پوست‌تان دارد. البته بايد زمينه طبيعي رنگ پوست‌تان را بدانيد، نه دقيقا رنگ آن را. زمينه‌هاي طبيعي رنگ پوست معمولا به 3گروه گرم، سرد و خنثي تقسيم مي‌شوند خب، حالا از كجا بفهميم كه ما چه زمينه‌اي داريم؟ كار سختي نيست، كافي است به اين سؤال پاسخ دهيد كه طلاي زرد به شما بيشتر مي‌آيد يا طلاي سفيد يا همان نقره‌اي؟ اگر پاسخ‌تان زيورآلات نقره‌اي است، زمينه رنگ پوست شما سرد محسوب مي‌شود و اگر رنگ طلايي به شما مي‌آيد، زمينه رنگ پوست‌تان گرم است. اگر فكر مي‌كنيد هر دو براي شما مناسبند پس زمينه پوست شما خنثي است. خب، حالا با توجه به زمينه رنگ پوست‌تان، رنگ روسري را انتخاب كنيد. زمينه گرم بايد سراغ روسري‌هايي با رنگ گرم مثل قرمز، نارنجي، زرد و قهوه‌اي برود و زمينه سرد بايد روسري‌هايي با رنگ سرد مثل آبي، سبز، بنفش و صورتي بپوشد. زمينه خنثي هم كه خيالش راحت است و هر رنگي به او مي‌آيد. اما 2نكته را فراموش نكنيد؛ اول اينكه افراد معدودي هستند كه زمينه رنگ پوستشان خنثي است و دوم اينكه بايد به رنگ قالب روسري توجه كنيد؛ يعني ممكن است يك روسري هر دو طيف رنگ را داشته باشد اما رنگ قالب آن گرم يا سرد باشد.

  • چه روسري‌اي به چه صورتي مي‌آيد؟

تا حالا به اين توجه كرده‌ايد كه فرم هندسي صورت‌تان چه شكلي است؟ اگر پاسخ اين سؤال را بدانيد كارتان در انتخاب روسري راحت‌تر است چون آن وقت مي‌دانيد كدام روسري به شكل صورت شما بيشتر مي‌آيد. صورت‌ها يا مستطيلي هستند يا بيضي يا مثلثي يا مربع و يا گرد.

درصورت‌هاي مستطيلي، طول صورت از عرض بزرگ‌تر و پيشاني و فك هم‌اندازه و لبه‌هاي تيز دارد. شما بايد طوري روسري سرتان كنيد كه طول صورت‌تان كوتاه‌تر به‌نظر برسد. به هيچ وجه روسري‌هايي با طرح چهارگوش انتخاب نكنيد. روسري‌تان را به شكل گرد ببنديد و كناره‌هاي آن را به داخل بزنيد.

اگر صورت‌تان بيضي است، بيشتر مدل‌ها به شما مي‌آيد. اگر فكر مي‌كنيد صورت‌تان زيادي كشيده است و شايد حجابتان با بستن روسري دچار مشكل شود، حتما از هدبند استفاده كنيد.

فرم صورت‌هاي مثلثي هم به اين شكل است كه عرض چانه خيلي كم و چانه نوك‌تيز است و برعكس پيشاني اين افراد حسابي پهن و عريض است. خب، شما بايد روسري را طوري ببنديد كه از عرض پيشاني كم و آن را به عرض چانه نزديك كند. روسري شما بايد گوشه‌هاي پيشاني‌تان را بپوشاند.

وقتي چانه و فك شما حالت چهارگوش دارد، فرم صورت‌تان مربع است. شما بايد لبه‌هاي اين مربع صورت را با كمك روسري گرد كنيد تا روسري بيشتر به شما بيايد. باز هم روسري‌هاي با طرح چهارگوش انتخاب نكنيد.

خانم‌هايي كه پيشاني عريض و كوتاه دارند معمولا فرم صورتشان گرد است. روسري بايد عرض پيشاني را كمتر و ارتفاع آن را بلندتر نشان دهد. اگر مي‌خواهيد از هدبند استفاده كنيد نگذاريد زياد پيشاني شما را بگيرد چون اين طوري ارتفاع پيشاني شما كمتر هم مي‌شود. حتما از هدبندهاي رنگ روشن استفاده كنيد كه پيشاني‌تان را بلندتر نشان دهد. در عوض رنگ روسري را تيره‌تر انتخاب كنيد و آن را به‌صورت مستطيلي ببنديد و كناره‌هاي آن را به هيچ‌وجه تا نزنيد.

  • روسري را چه مدلي ببنديم؟

مي‌توان روسري را ده‌ها مدل روي سر بست. كافي است يك جست‌وجوي ساده اينترنتي انجام دهيد تا به شكل تصويري و به‌صورت مرحله به مرحله روش‌هاي بستن روسري را ببينيد. اما چند نكته را فراموش نكنيد، حجاب قرار است شما را موقرتر و متين‌تر نشان دهد و باعث نشود كه در مقابل نامحرمان، بيشتر ديده شويد. پس در انتخاب مدل بستن روسري كمي دقت كنيد كه در چه محيطي قرار داريد. خب در محيط خانوادگي كه نامحرم حضور ندارد و شما دوست داريد از روسري استفاده كنيد مي‌توانيد سراغ هر مدلي برويد اما در خارج خانه و كوچه و خيابان، مسلما هر مدلي را نبايد براي بستن روسري انتخاب كرد. محيط كار هم كه شرايط ويژه خودش را دارد.

کد خبر 333267

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مهارت‌های زندگی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha