دوشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۶
۰ نفر

دوری رضا عطاران از پرده نقره‌ای به یک‌ماه هم نمی‌رسد و این بازیگر طناز در حالی با سومین تجربه کارگردانی خود در اکران عید فطر مهمان سینماهای سراسر ایران می‌شود که رقیبی سرسخت چون «بارکد» مصطفی کیایی را پیش رو دارد.

سینما

به گزارش همشهري، جلسه شوراي صنفي نمايش براي تعيين گزينه‌هاي نهايي اكران عيد فطر يك خروجي مهم داشت و آن اعلام رسمي نام فيلم‌هاي «دراكولا» و باركد براي نمايش عمومي در تابستان امسال بود. عيد فطر در كنار عيد نوروز مهم‌ترين و محبوب‌ترين مناسبت‌هاي تقويمي براي تهيه‌كنندگان،فيلمسازان، پخش‌كنندگان و البته تماشاگران هستند و فيلم‌هايي كه در اين دو مناسبت روي پرده بروند، تا‌حدودي موفقيت تجاري خود را تضمين‌شده مي‌بينند.

عطاران كه پيش از اين با «خوابم مي‌آد» و «رد كارپت» عرصه كارگرداني را در سينما تجربه كرده بود، سال گذشته سرگرم توليد دراكولا شد و تيزرهاي اين فيلم در هفته‌هاي اخير علاوه بر نمايش در بخش تبليغات سريال‌هاي شبكه‌خانگي، در فضاي مجازي هم دست‌به‌دست مي‌شد. ستاره موفق اين روزهاي سينماي ايران نشان داده رگ خواب مخاطب را خوب مي‌شناسد و توفيق خيره‌كننده «من سالوادور نيستم» و پيش از آن «نهنگ عنبر» سندي است بر اين مدعا.

حالا كه به اجبار قانون شوراي صنفي نمايش و با وجود مخالفت سينماداران و تماشاگران مهلت اكران سالوادور به پايان رسيده، چشم اميد همه به بازگشت عطاران با دراكولاست كه شايد بهتر باشد آن را يك درام خون‌آشامي توصيف كنيم. ويشكا آسايش، لوون هفتوان، سيامك انصاري، ژاله صامتي، ليلا بلوكات، اميد روحاني، محمود نظرعليان، عباس محبوب و... بازيگران اصلي دراكولا هستند كه در كنار عطاران ايفاي نقش كرده‌اند.

باركد كه برخلاف برخي پيش‌بيني‌ها در جشنواره سال گذشته چندان جدي گرفته نشد و نتوانست موفقيت‌هاي «عصر يخبندان» و «خط ويژه» را براي كارگردان جوان خود تكرار كند، همراه با دراكولا در اكران عيد فطر روي پرده مي‌رود. فيلم تمام ابزارهاي تبديل‌شدن به اثري پرفروش را دارد و به‌احتمال فراوان يك موفقيت تجاري ديگر در كارنامه كوتاه اما موفق كيايي ثبت مي‌كند؛ هر چند بايد منتظر مشخص‌شدن ديگر رقيبان اكران پايان رمضان هم باشد.

بهرام رادان، محسن كيايي، سحر دولتشاهي، بهاره كيان‌افشار، پژمان بازغي و رضا كيانيان بازيگران اصلي باركد هستند و فيلم مثل ساخته‌هاي اخير كيايي ساختاري پيچيده دارد. شايد همين ويژگي ارتباط برقراركردن تماشاگر را با خط داستاني دچار مشكل كند. البته بازي‌هاي روان، جلوه‌هاي ويژه خوب و موسيقي متن مناسب در كنار فيلمبرداري تكان‌دهنده بخش‌هاي مسابقه خياباني و صحنه‌هاي شب قطعا عوامل جذب مخاطب خواهند بود.

ديگر فيلمي كه شوراي صنفي نمايش حكم به اكران آن در هفته‌هاي آينده پس از «مرگ ماهي» داد، «ننه نقلي» به كارگرداني پرويز صبري است. اين فيلم عروسكي و كودكانه سال 90توليد شده و پيش از اين قرار بود تابستان 93اكران شود كه سرانجام پس از 5سال رنگ پرده را مي‌بيند. قدرت‌الله ايزدي، سعدي‌افشار، اسدالله يكتا، محمود بصيري و چند بازيگر ديگر در ننه نقلي ايفاي نقش كرده‌اند.

  • 3ماه اكران براي فيلم‌هاي رمضان

فيلم‌هايي كه از نيمه‌هاي‌ماه رمضان در اكران عيد فطر روي پرده مي‌روند، اين فرصت را دارند تا بيش از سقف 7هفته‌اي به نمايش در سينماها ادامه دهند. در واقع 2هفته اكران در رمضان براي اين آثار محاسبه نمي‌شود و حدود 10هفته با سرگروه نمايش خواهند داشت. بعد از آن هم فرصت 3هفته‌اي نمايش در سينماهاي گروه فرامي‌رسد و به اين ترتيب، فيلم‌هاي حاضر در اكران عيدفطر مي‌توانند درصورت داشتن تماشاگر حدود 3‌ماه روي پرده بمانند؛ اتفاقي كه قطعا در فروش خوب تأثير فراوان دارد.

کد خبر 333353

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha