سه‌شنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۷
۰ نفر

فهیمه پناه‌آذر: بسیاری از علاقه‌مندان کتاب و کتابخوانی در یک هفته اخیر برای بازدید از نمایشگاه کتاب به شهر آفتاب رفته‌اند و برای آنها که قصد بازدید دارند، ۲روز پایانی هفته بهترین فرصت است.

نمایشگاه کتاب

گرچه هنوز براي ارزيابي كيفيت ميزباني شهر آفتاب از نمايشگاه بيست و نهم زود است اما اين جابه‌جايي از نگاه بسياري از هنرمندان تأثيرگذار بوده و به نفع همه تمام‌شده است. به زعم نويسندگان و هنرمندان، شهر آفتاب با كامل شدن امكانات رفاهي و برطرف شدن برخي كمبودها مي‌تواند سال‌ها خيال ناشران، مخاطبان و مسئولان را از داشتن يك ميزبان خوب و مطمئن براي يار مهربان راحت كند.

  • يك تجربه خوب

راضيه تجار كه 2كتابش در اين دوره رونمايي شده، با اشاره به امكانات شهر آفتاب به همشهري مي‌گويد: «روزهاي اول خبرهاي مربوط به ترافيك و سختي رفت‌وآمد به نمايشگاه شنيده مي‌شد كه به‌نظر مي‌رسيد اين ازدحام مربوط به پايان هفته بوده و در روزهاي ديگر وضعيت تردد بسيار خوب بود. به راحتي مي‌توان در شهر آفتاب تردد و از وسايل نقليه استفاده حداكثري كرد.

شهر آفتاب ظرفيتي خوب براي برگزاري انواع نمايشگاه‌ها را دارد و نمايشگاه كتاب سال‌هاي آينده هم مي‌تواند در اين مكان برگزار شود.» نويسنده كتاب «سفر به ريشه‌ها» چيدمان غرفه‌ها را مناسب مي‌داند و با اشاره به برخي مشكلات شهر آفتاب اضافه مي‌كند: «اگر اطلاع‌رساني و مشكلات جزئي راهنمايي مراجعان حل شود، فضاي اصلي شهر آفتاب براي غرفه‌هاي ناشران بسيار مناسب است. به‌نظر من نخستين تجربه ميزباني از نمايشگاه كتاب بسيار خوب بوده و با آسيب‌شناسي و بررسي مشكلات مي‌توان در سال‌هاي آينده نمايشگاهي استانداردتر برگزار كرد.»

  • حل برخي كمبودها

مصطفي رحماندوست هم گرچه شهر آفتاب را مكاني مناسب براي برگزاري نمايشگاه كتاب مي‌داند اما معتقد است با توجه به حجم و تعداد مخاطبان نمايشگاه، امكانات رفاهي بايد بيشتر شود. وي مي‌گويد: «به‌نظر مي‌رسد اگر شهر آفتاب مثلا با يك نمايشگاه اقتصادي آغاز به‌كار مي‌كرد، بهتر بود چرا كه كمبودها و نيازها مشخص و برطرف مي‌شد. ظرفيت شهر آفتاب براي برگزاري نمايشگاه خوب است اما در بخش امكانات رفاهي كمبودهايي وجود دارد كه اميدواريم مرتفع شود.»

اين شاعر كودك و نوجوان اضافه مي‌كند: «فضاي شهر آفتاب كاملا مهندسي است و براساس استانداردهاي روز ساخته شده اما بايد برخي مسائل رفاهي ازجمله سرويس‌هاي بهداشتي، فروشگاه، كافي‌شاپ و محلي براي مادران و كودكان هم درنظر گرفته شود. حجم ترافيك اين روزها به خارج تهران منتقل شده كه شايد راه‌حل آن استفاده بيشتر از وسايل عمومي باشد؛ ضمن اينكه بايد به مسئولان نمايشگاه براي رفع برخي كمبودها و به مخاطبان براي مانوس شدن با مكان جديد بيشتر فرصت داد.»

  • يك شهر كاملا آفتابي

لوريس چكناواريان، آهنگساز سرشناس هم درباره برگزاري نمايشگاه كتاب در شهر آفتاب به همشهري مي‌‌گويد: «پيش از همه نام اين مكان برايم بسيار جذاب و جالب بود؛ يك شهر آفتابي و روشن كه مردم را دور هم جمع و به شادابي و نشاط آنها اضافه مي‌كند. نمايشگاه به مكاني مناسب تبديل شده كه خانواده‌ها مي‌توانند در آن هم كتاب بخرند و هم از امكانات رفاهي مناسب بهره‌مند شود. فضاي شهر آفتاب بسيار بزرگ و در مقايسه با ميزبانان پيشين نمايشگاه كتاب يك پيشرفت است. اميدوارم با برطرف‌شدن برخي كمبودها، هر سال نمايشگاه كتاب را در شهر آفتاب برگزار كنيم.»

  • كتابخواني بزرگ‌آقا و دوستان

علي نصيريان كه اين روزها با ايفاي نقش بزرگ‌آقا در سريال «شهرزاد» به چهره محبوب همه تبديل شده، محمدعلي بهمني غزلسراي نام‌آشنا، حسين محب‌اهري، سياوش طهمورث، فرهاد قائميان، حميدرضا آذرنگ، بهزاد فراهاني، پيام دهكردي، بهرام شاه‌محمدلو، الهام پاوه‌نژاد و بسياري از هنرمندان عرصه‌هاي مختلف هم همراه و همپاي مردم علاقه‌مند در يك هفته اخير راهي نمايشگاه كتاب در شهر آفتاب شده و در برنامه‌هاي كتابخواني شركت كرده‌اند.

کد خبر 333485

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha