همشهری آنلاین: حتی کسانی که به شغل خود علاقمند هستند و از کار لذت می‌برند، احساس خوبی در عصر و غروب روز پیش از آغاز هفته کاری خود ندارند.

دلتنگی غروب جمعه

تحقیقات نشان می‌دهد بیش از ۷۵ درصد افراد شاغل این گونه‌اند اما لزوما نباید چنین باشد. می‌توان با انجام برخی کارها بر این احساس منفی غلبه کرد و هفته را پرانرژی و مثبت آغاز نمود. در واقع افرادی که جمعه عصر را به درستی می گذرانند بیش از دیگران در کار و حرفه خود موفق هستند. در ادامه به چند اقدامی که چنین شرایطی را پدید می آورد اشاره می‌کنیم.

۱. گذراندن ساعاتی با خانواده: تحقیقات نشان می دهد اکثر افراد موفق، عصر و غروب جمعه را با خانواده و دوستان می گذرانند. البته این ارتباط باید موثر و باکیفیت باشد. صرف حضور در خانه کافی نیست. باید با اعضاء خانواده یا دوستان تعامل مثبت داشت.

۲. تفریح: برای سرگرمی یا یک تفریح شاد مانند تنیس یا شنا در عصر جمعه برنامه ریزی کنید. با این کار نه تنها به سلامتی خود کمک کرده اید بلکه کمتر به فکر روز شنبه و شروع مشغله کاری خواهید بود. می توانید به سینما یا موزه هم بروید.

۳. برنامه ریزی برای هفته پیش رو: افراد موفق می دانند در آینده چه اقداماتی باید انجام دهند. بخشی از این آینده، هفته ای است که روز شنبه آغاز می شود. از عصر جمعه برای برنامه ریزی کارهایی که در روزهای آینده باید انجام دهید استفاده کنید.

۴. ورزش منظم: بسیار مناسب است برنامه ورزشی خود را طوری تنظیم کنید که یک جلسه آن عصر جمعه باشد. بویژه اگر در طول هفته زمان کافی برای ورزش ندارید عصر جمعه زمانی مناسب برای این کار است.

۵. تغذیه سالم: بسیار وسوسه انگیز است که عصر جمعه به خوردن غذاهای ناسالم روی آورید. در برابر این وسوسه مقاومت کنید. در عوض غذایی سالم درست کنید و با اشتیاق و در کنار اعضاء خانواده یا دوستان آن را میل کنید.

۶. مطالعه: اکثر افراد موفق کسانی هستند که همواره در حال آموختن هستند و عصر جمعه زمانی مناسب برای این کار است. با این کار ذهن شما از موضوعات منفی دور می شود و همزمان چیزهای جدید یاد می گیرید. مطالعه را در برنامه زندگی خود در اولویت قرار دهید. مطمئنا دنیای شما دگرگون خواهد شد.

۷. سامان دادن به ایمیل‌ها و تلفن ها: عصر جمعه زمانی مناسب برای سامان دادن به ایمیل ها و تلفن های غیرفوری است که در طول هفته دریافت کرده اید. به ایمیل ها خود سروسامان دهید و به کسانی که با شما تماس گرفته اند تلفن کنید.

۸. اینترنت را قطع کنید: پس از سامان دادن به ایمیل ها، ارتباط اینترنتی خود را قطع کنید. این کار سبب آرامش شما خواهد شد. افراد موفق هرگز قبل از خواب فعالیت کاری انجام نمی دهند. باید بین فعالیت های شما در منزل و محل کار تفاوت وجود داشته باشد. ارتباط مداوم با مسایل کاری سبب خستگی و اضطراب می شود.

۹. ریلکس کنید: عصر جمعه زمانی مناسب برای نشستن و ریلکس کردن است. لازم است زمانی را به تقویت ذهن و جسم خود اختصاص دهید. وقتی می دانید هفته ای پرمشغله در پیش دارید، یک خواب عمیق و آرام انرژی لازم برای کارهای هفتگی را برای شما تامین می کند.

۱۰. کارهای داوطلبانه انجام دهید: یک روش بسیار مناسب برای کسب احساس مثبت، انجام کارهای داوطلبانه و کمک به نیازمندان است. با انجمن ها یا گروه هایی که در این زمینه فعالیت دارند ارتباط برقرار کنید و در حد توان خود با آنها در کمک به دیگران همکاری کنید.

۱۱. بنویسید:: عصر جمعه زمانی مناسب برای فکر کردن به روزهای قبل، احساسات و افکار و نوشتن آنهاست. این کار سبب تخلیه روانی و ذهنی می شود و آرامش بوجود می آورد.

۱۲. مثبت فکر کنید: صرف نظر از اینکه شما چه احساسی داشته باشید روز شنبه فرا می رسد پس بهتر است برای آن آماده شوید. به جنبه های مثبت زندگی و داشته های خود فکر کنید. قطعا در بدترین زندگی ها و محیط های کاری هم نقاط مثبت وجود دارد. در نخستین گام لازم است یاد بگیرید به این جنبه ها توجه کنید.

منبع: جهان‌سهم

کد خبر 333631

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha